face-packsمه شو : تابستان اثر مخربی بر پوست دارد و باعث تیرگی پوست می گردد. حتی پس از استفاده کرم های ضد آفتاب و چتر به منظور حفاظت پوست خود از اشعه های مضر UV، باز هم نمی توانید از تیرگی پوست در مقابل خورشید فرار کنید؛ مگر اینکه در طول تابستان، از خانه بیرون نروید.

اما آیا می دانید داروهای خانگی بسیاری وجود دارند که با کمک آنها می توانید از تیرگی های پوست رها گردید؟ از آب لیمو و شکر گرفته تا روغن بادام وعسل، همه این داروهای خانگی، گنجینه هایی هستند که باعث درخشندگی پوست می شوند.

هنوز بسیاری از افراد هستند که نمی دانند شکر؛ بهترین عامل پاک کننده ، آب لیمو؛ بهبود دهنده تیرگی های پوست، دوغ؛ ملایم کننده و نرم کننده پوست و آب نارگیل درخشان کننده پوست هستند. در اینجا به معرفی تعدادی از داروهای خانگی می پردازیم که تیرگی پوست ناشی از آفتاب را برطرف می سازند:

1- آب خیار و گلاب را با مقدار خیلی کمی آب لیمو ترکیب نمایید و روزی یکبار از آن استفاده کنید. آب لیمو از تیرگی پوست می کاهد و آب خیار و گلاب به عنوان عوامل خنک کننده عمل می کنند.

2- دو قاشق غذاخوری عسل را با چند قطره آب لیمو مخلوط نمایید و روزی یک تا دوبار بر مناطق آسیب دیده استفاده کنید. چند دقیقه آن را بر پوست بگذارید و سپس با آب سرد بشویید.

3- کمی زردچوبه را با آب لیمو و شیر خام مخلوط کنید. سپس این ترکیب را بر روی پوست بگذارید. زمانی که آن خشک شد، با آب سرد صورت خود را بشویید.

4- یک قاشق غذاخوری جو را با مقداری دوغ ترکیب نمایید و برای رهایی از تیرگی پوست خود، آن را بر روی صورت و بدن خود قرار دهید. جو لایه بردار بسیار خوب و دوغ نرم کننده پوست است. بنابراین، این ترکیب برای پوست بسیار مفید و مؤثر می باشد.

5- در زمان های گذشته، مادربزرگ ها از ترکیب آرد، آب آهک و کشک برای درخشان نمودن پوست استفاده می کردند. هم اکنون می توانید با استفاده منظم از این ترکیب (کشک و لیمو) برای رهایی از تیرگی پوست خود کمک بگیرید.

6- برای پاکسازی و نرمی پوست قسمت های مختلف بدن از جمله آرنج ها و زانوها، می توانید از آب لیموی تازه استفاده کنید. اجازه دهید آب لیمو حداقل 15 دقیقه بر روی پوست شما بماند و سپس آن را بشویید.

7- آب نارگیل تازه باعث می شود، پوست نرم و لطیف بماند. با استفاده دوبار در روز، می توانید پوست صورت و دست های خود را بهبود بخشید.

8- پودر شیر، آب لیمو، روغن بادام و عسل را به میزان مساوی با هم ترکیب کنید. آنها را خوب با هم مخلوط نمایید تا حالت خمیری پیدا کند. آن خمیر را حداقل 20 دقیقه بر روی مناطق آسیب دیده قرار دهید. این ترکیب از لکه های تیره و تیرگی های پوست شما می کاهد. این خمیر را می توانید به مدت 1 هفته نگهداری نمایید. برای گرفتن نتیجه بهتر، روزی 3 بار این کار را انجام دهید.

9- شکر به عنوان بهترین پاک کننده پوست شناخته شده است. کمی شکر را با آب لیمو ترکیب نمایید و بر روی پوست صورت خود قرار دهید و پس از 20 دقیقه بشویید. چنانچه دارای پوستی خشک هستید، چند قطره گلیسیرین به آن اضافه نمایید.