Apple-Cider-Vinegarمه شو: سرکه سیب، یک محصول زیبایی شگفت انگیز محسوب می گردد. خواص درمانی بسیاری نیز، در آن نهفته است. با مصرف روزانه کمی از آن به همراه آب، می توانید از پوست و موی خود مراقبت نمایید. دیگر لازم نیست برای افزایش زیبایی های طبیعی خود، به دنبال خرید محصولات گوناگون پوست و مو باشید. سرکه سیب، تمام کارهای مربوط به زیبایی را برای شما انجام می دهد.

سرکه سیب کمک می کند تا سطح PH طبیعی پوست و موی شما به تعادل برسد.در ادامه 3 روش استفاده از سرکه سیب را بیان خواهیم کرد که با انتخاب و انجام یکی از این 3 روش می توانید رشد موهای خود را تسریع بخشید، درخشش طبیعی موهای خود را بازگردانید و در نهایت، مو و پوستی سالم و درخشان داشته باشید:

1- 1 قاشق غذاخوری سرکه سیب را به یک لیوان آب اضافه کرده و روزی یکبار، آن را بنوشید. در صورت تمایل می توانید، به منظور ملایم کردن طعم این نوشیدنی، کمی عسل نیز به آن بیافزایید. بهتر است این نوشیدنی را توسط نی میل نمایید تا بدین وسیله، از مینای دندان های خود محافظت کنید. انجام این عمل، نه تنها موجب تقویت موهای شما می گردد بلکه باعث تسریع رشد آنها نیز می شود. از طرفی، نوشیدن سرکه سیب، موجب افزایش سوخت و ساز بدن، کاهش وزن و تقویت سیستم ایمنی بدن شما نیز می گردد.

2- سرکه سیب می تواند مانند یک نرم کننده عمل کند. با استفاده از آن و با کنار گذاشتن سایر محصولات مو، از دست موهای خشک و کدر خود رها خواهید شد. 2 قاشق سرکه سیب را به 1 بطری آب اضافه کرده و پس از شامپو کردن موها، آن را بر روی مو و پوست سر خود، اسپری کنید. چند لحظه ای اجازه دهید تا آن، بر روی موهای شما بماند و سپس موهای خود را آبکشی نمایید. خواهید دید که دیگر نیازی به هیچ نرم کننده ای ندارید. سرکه سیب، کوتیکول مو را می بندد و با این کار باعث می شود، نور به راحتی بر روی آن منعکس گردد. نتیجه؟ درخشنده ترین مویی که شما تا به حال داشته اید.

3- حالت اسیدی سرکه سیب موجب می شود که سطح پوست، با به تعادل رسانی سطوح PH، تراز کامل خود را بین حالت چربی و خشکی پیدا می می کند. این امر، باعث کاهش آکنه، علایم و لکه های قرمز شده و پوست شما را نرم می سازد.

کافیست که یک قاشق چای خوری سرکه سیب را به 2 قاشق چای خوری آب اضافه کرده و از آن به عنوان یک تونر استفاده کنید. اگر دارای پوستی بسیار حساس هستید، مقدار سرکه سیب را به نصف قاشق چایخوری کاهش دهید. ابتدا صورت خود را بشویید و سپس این تونر نرم کننده را با یک تکه پنبه نرم به آرامی بر پوست خود بمالید و یا می توانید آن را بر روی پوست خود اسپری نمایید.

با انجام این کار، رطوبت را در پوست خود حفظ خواهید کرد و باعث درخشندگی پوست خود خواهید شد. نگران نباشید. در تمام طول روز صورت شما بوی سرکه سیب نخواهد داد زیرا بوی آن سریعا محو می شود. .

توجه:

در هنگام خرید سرکه سیب دقت کنید که یک نوع خالص، ارگانیک و فیلتر نشده آن را تهیه کنید.