1

مه شو: هویج دارای خواص بسیاری برای پوست و مو است. هویج، پوست را نرم و انعطاف پذیر می کند و در رشد و تقویت مو بسیار مفید می باشد

هویج سرشار از مواد مغذی مانند ویتامین های E، A و C، بتاکاروتن و بسیاری دیگری از آنتی اکسیدان ها است.

در اینجا قصد داریم شما را با خواص بی نظیر روغن هویج و فواید آن برای سلامت و تقویت مو و پوست آشنا سازیم:

1- ویتامین های A و E موجود در روغن هویج، مرطوب کننده های پوست هستند. در نتیجه، با استفاده از روغن هویج، پوست و مویی سالم خواهیم داشت.

2- روغن هویج، پوست های آسیب دیده را ترمیم می کند. به عنوان مثال، پوست هایی که دچار سوختگی، بریدگی و زخم شده اند با این روغن بهبود می یابد.

3- روغن هویج، از مو و پوست در مقابل اثرات مخرب آب و هوا، آلودگی هوا، گرد و غبار، نور خورشید و انواع مواد شیمیایی محافظت می کند.

4- روغن هویج، گردش خون را بهبود بخشیده و موجب تحریک رشد مو می گردد.

5- روغن هویج، تقویت کننده و نرم کننده مو محسوب می شود.

6- روغن هویج ،علایم پیری را از بین می برد.

7- روغن هویج، برای انواع پوست مفید بوده و رطوبت پوست را به تعادل می رساند.

8- روغن هویج، سموم پوست را از بین برده و بدین طریق، آن را بهبود می بخشد.

9- روغن هویج، یکی از بهترین روغن ها برای پوست صورت و گردن است و به کاهش چین و چروک کمک می کند. البته می توانید این روغن را برای سایر قسمت های بدن مانند زانو و آرنج نیز به کار برید.

10- روغن هویج، پوست سر را برای رویش مو تقویت و تحریک می کند. زمانی که آن را بر انتهای مو بمالید، پایانه های خشک و چند شاخه ای شده مو را ترمیم خواهد کرد.

روغن هویج؛ بی بو و عاری از مواد شیمیایی می باشد و سریع جذب می گردد. این روغن، چرب نیست. بهتر است به جای استفاده از انواع شامپوها، نرم کننده ها و لوسیون ها که حاوی مواد نگهدارنده و شیمیایی هستند، از روغن های طبیعی مانند روغن هویج استفاده نمایید. این روغن ها علاوه بر فواید بسیار، خطر ابتلا به واکنش های آلرژیک ناخواسته را نیز کاهش می دهند.