mahsho h

مه شو: بسیاری از مردم از فواید بی نظیر عسل آگاهی دارند اما واقعا عسل چه فوایدی برای پوست دارد؟ عسل از بهترین محصولات طبیعی مراقبت از پوست بوده و باعث زیبا سازی آن می گردد. در ادامه به برخی از خواص بی نظیر عسل اشاره خواهیم کرد:

1- عسل برای هر نوع پوستی حتی پوست های حساس مناسب است.

2- عسل به عنوان یک عامل ضد باکتری و ضد قارچ عمل می کند، به همین خاطر به ضدعفونی کردن پوست کمک کرده و فرایند درمان آکنه را تسریع می بخشد. از بهترین روش های درمان آکنه، استفاده از عسل می باشد زیرا آلودگی های پوست را به سمت خود جذب کرده و بدین ترتیب آن را سم زدایی می کند. در واقع، عسل در تمام سنین پوست را پاکسازی کرده و در نتیجه شدیدا با آکنه مبارزه می کند.

پوست هایی که مستعد جوش زدن هستند، همیشه در معرض جوش قرار دارند. اینگونه افراد در هنگام ابتلا به جوش، به راحتی از دست آن رها نمی شوند. یکی از بهترین روش های از بین بردن جوش، استفاده از ماسک عسل و دارچین است؛ بدین صورت که کمی عسل و پودر دارچین را بخوبی با هم ترکیب نمایید و سپس این ماسک عسل را به آرامی روی جوش های خود قرار دهید. این ماسک باید در تمام طول شب روی پوست شما بماند. صبح هنگام صورت خود را با آب ولرم بشویید.

3- عسل حاوی بهترین آنتی اکسیدان ها می باشد و بدین دلیل از بهترین راه های از بین بردن چین و چروک پوست محسوب می گردد زیرا رادیکال های آزاد را دور می سازد.

4- عسل خاصیت مرطوب کنندگی بالایی دارد و جزء بهترین مرطوب کننده های طبیعی پوست است

5- از بهترین روش های پاکسازی طبیعی پوست می توان به استفاده از عسل اشاره کرد. عسل، پوست را به شکل طبیعی پاکسازی کرده و آن را فوق العاده نرم می سازد. بدین منظور، عسل را به مقدار فراوان بر تمامی پوست صورت خود پخش کنید و بگذارید 10 تا 15 دقیقه بر روی آن بماند. سپس پوست خود را با آب ولرم و یک لیف پنبه ای فوق العاده نرم تمیز نمایید. پس از آن با یک مرطوب کننده مناسب، پوست خود را پوشش دهید. بعد از انجام این کار، پوست خود را درخشان و نرم خواهید یافت.

اگر به دنبال بهترین ماسک نرم کننده پوست هستید، ماسک عسل، بهترین ماسک پوست می باشد و چنانچه می خواهید پوست خود را بهبود بخشید، از این ماسک هفته ای 3 بار استفاده کنید.