mahsho le

مه شو: به جای نوشیدن چای، مایعاتی حاوی آب لیمو بنوشید تا بدن سالمتری داشته باشید. در اثر نوشیدن مایعات حاوی آب لیمو، چشمهای شما درخشانتر شده و پوستی سرحالتر از قبل خواهید داشت. در صورت تمایل برای بهتر کردن طعم آن میتوانید از شکر یا عسل استفاده کنید.

1- اگر پوست شما چرب است می توانید آن را با لیمو که یک ماده قابض است، تمیز نمایید. به این ترتیب که یک قاشق چای خوری آب لیمو را در دو فنجان آب مقطر بریزید و با یک پنبه تمیز صورت خود را با آن پاک کنید. این کار باعث کاهش چربی پوست می شود وبدین طریق؛ لیمو، عامل پیشگیری کننده جوشهای صورت تلقی می شود. در صورت استفاده از این لوسیون برای جلوگیری از رشد باکتریها بهتر است، هرروز یک محلول تازه درست کنید. مصرف این محلول باعث خشک شدن پوست می شود و برای پوستهای چرب بسیار مفید است. اما در صورت داشتن پوست خشک از مصرف آن خودداری کنید.

2- آب لیمو برای پوست سر بسیار مفید است و در واقع، آب لیمو کاهش دهنده شوره سر محسوب می گردد. عصاره حاصل از آبگیری یک لیموی تازه را حدود 10 دقیقه برروی پوست سر مالش دهید و سپس آن را با آب به طور کامل بشویید. همچنین آب لیمو می تواند به عنوان یک تقویت کننده مو وضد خارش، به صورت ماساژ برروی پوست سر استفاده شود.

lem3

3- از بهترین روش شستشوی موی چرب، استفاده از آب لیمو باعث می باشد زیرا باعث کاهش چربی مو می گردد. به این صورت که عصاره حاصل از آبگیری دو عدد لیمو در یک لیتر آب را مورد استفاده قرار دهید و موهایتان را با این محلول بشویید. این روش باعث درخشان و شاداب شدن انواع موها می شود. همچنین مصرف آن باعث می گردد که موهای طلایی رنگ، روشنتر شوند.

برای نرم کردن پوست زبر ناحیه آرنج، یک برش لیمو ترش را حدود 10 دقیقه بر روی آرنجتان فشار دهید. 4-