مه شو:اگر به دنبال راه حل های طبیعی برای محافظت از پوست خود در برابر اشعه مضر خورشید هستید، پیشنهاد می کنیم مقاله زیر را مطالعه بفرمایید تا با چند نوع ضد آفتاب طبیعی بیشتر آشنا شوید:

massageoil.jpg.opt363x331o00s363x331

روغن تمشک، روغن آواکادو، دانه سویا، نارگیل، زیتون و روغن آلوئه ورا از جمله ضد آفتاب های طبیعی هستند که در اینجا با خواص آن ها آشنا می شوید.

روغن های طبیعی ضد آفتاب از کرم های ضد آفتاب صنعتی و غیرطبیعی بهتر است این روغن ها حاوی SPF است که از تیرگی پوست پیشگیری می کند.

از جمله این روغن ها عبارت است از:

روغن دانه هویج : این روغن با SPF40 قابلیت بسیار بالایی برای محافظت از پوست در برابر نور خورشید دارد. غنی از آنتی اکسیدان است و خاصیت ضد عفونی کننده نیز دارد.

روغن تمشک: با SPF30، غنی از اسید چرب امگا 3 و 6 است و از ایجاد ترک های پوستی نیز پیشگیری می کند.

روغن جوانه گندم: با SPF20 در فهرست روغن های طبیعی محافظ پوست در برابر نورخورشید،بسیار مفید است. ویتامین E موجود در آن جذب پوست می شود. همچنین سرشار از آنتی اکسیدان های طبیعی است که سلول های آسیب دیده را ترمیم می کند.

روغن آواکادو: حاوی SPF15 است. میزان بالای تک چربی قابل حل در این میوه، لایه محافظی در برابر نورخورشید روی پوست ایجاد می کند.

روغن دانه سویا: با SPF10 به عنوان مرطوب کننده و محافظ پوست در برابر نور خورشید عمل می کند.

روغن نارگیل: با SPF8، علاوه بر محافظت از پوست در برابر نور خورشید، از مو نیز محافظت می کند.

روغن زیتون: با SPF8؛ همان طور که مصرف آن برای سلامت جسمی مفید است، از پوست نیز در برابر نور خورشید محافظت می کند و آنتی اکسیدان موجود در آن سلول های در حال پیر شدن را ترمیم می کند. د.

روغن بادام: این روغن حاوی SPF5 است و برای پوست بسیار مغذی است. این روغن سرشار از ویتامین E است که پوست را نرم نگه می دارد.

روغن جوجوبا: حاوی SPF4 است و خواص دارویی برای پوست دارد و خشکی پوست را رفع می کند.

روغن آلوئه ورا: این روغن برای درمان آفتاب سوختگی موثر است. در صورت آفتاب سوختگی 3 تا 4 بار در روز از این روغن استفاده کنید.