مه شو: ماسک های متعددی برای درمان جوش های پوست صورت وجود دارند که هر یک به نوعی می توانند موجب درمان جوش گردند که در اینجا ما به بیان طرز تهیه و استفاده چهار ماسک مفید خواهیم پرداخت:

ماسک گل بابونه:

برای تهیه این ماسک مفید برای جوش های پوست، کافیست 1 قاشق غذاخوری گل ختمی و 1 قاشق غذاخوری گل بابونه را در ظرفی ریخته و سپس یک لیوان آب به آنها بیافزایید. آنها را جوشانده و محلول را از صافی بگذرانید و محلول را صاف نمایید. سپس این محلول را با کمک تکه ای از پنبه بر روی پوست خود بمالید و اجازه دهید 20 دقیقه بر روی پوستتان بماند. پس از گذشت 20د دقیقه پوست خود را با اب بشویید.

ماسک پرتقال:

به منظور تهیه این ماسک، نصف یک پرتقال را برداشته و پوسته نازک روی آنها را بردارید. تکه های پرتقال پوست کنده شده را روی پوست خود قرار دهید. پس از 30 دقیقه پوست خود را به کمک آب و صابون ملایم بشویید. این ماسک مناسب پوست های چرب و جوش دار است.

ماسک آب لیمو:

یکی از بهترین ماسک های درمان جوش پوست صورت، ماسک آبلیمو است. برای رفع جوش، 4 قاشق غذاخوری آبلیمو را در ظرفی بریزید. سپس 10 گرم گل سرخ، 5 گرم خون سیاوشان و 5 گرم کندر را با هم کوبیده و در ظرف آبلیمو بریزید و با هم خوب ترکیب کنید. این ماسک مفید را می توانید بر روی جوش های پوست صورت و بدن خود استفاده نمایید. اجازه دهید ماسک 20دقیقه روی پوستتان بماند و در آخر پوست خود را با آب گرم بشویید.

ماسک آب و پیاز:

یک عدد پیاز متوسط را برداشته و پوست آن را بگیرید. سپس پیاز را خرد کرده و در مقداری آب ریخته و آن را بپزید. پیاز پخته شده را داخل پارچه تمیزی قرار دهید. بهتر است پارچه نخی باشد. پیاز درون پارچه را به آرامی بر روی جوش های خود قرار دهید. پس از 5 دقیقه پوستتان را با آب ملایم بشویید.