یکی از بهترین راهکارهای از بین بردن چین و چروک پوست، استفاده از ماسک های گیاهی است. شما با مواد طبیعی و تازه می توانید به راحتی ماسک های از بین برنده چین و چروک پوست را تهیه و استفاده نمایید.

پوست های خشک بسیار شکننده و حساس می باشند و بیشتر در معرض چین و چروک قرار دارند. در این مقاله به بیان 2 ماسک مناسب پوست خشک خواهیم پرداخت. افرادی که پوست خشک دارند می توانند این دو ماسک را به منظور بهبود چین و چروک پوست خود تهیه کرده و آنها را به کار برند.

یکی از ماسک های درمان کننده چروک پوست، ماسک گیاهان خشک شده است. این ماسک را با ترکیب بابونه، رازیانه، شبدر قرمز و گل رز به همراه سرکه می توانید آماده کنید. برای تهیه این ماسک کافیست نصف فنجان از هر یک از آنها را با هم ترکیب کنید. بدین منظور، گیاهان مذکور را کاملا خشک کرده و سپس همه آنها را در یک بطری ریخته و سرکه را نیز به آن بطری اضافه کنید.

در بطری را ببندید و آن را به آرامی تکان دهید و سپس این بطری را در دمای 10 تا 15 درجه سانتی گراد برای مدت حدودا 20 روز نگهداری نمایید. هر روز بطری را بردارید و بین 10 تا 15 دقیقه کاملا آن را تکان دهید. در نهایت، محلول را از صافی گذرانیده و ظرف آن را عوض کنید.

قبل از استفاده این ماسک عالی کافیست که پوست خود را با آب ولرم پشویید و اجازه دهید پوستتان خشک شود. سپس محلول را به نسبت 6 به 1 با آب مقطر رقیق کرده و با حرکات دورانی آن را بر روی پوستتان بمالید. بسیار آرام و به مدت 15 دقیقه پوست خود را با این محلول ماساژ دهید. از این ماسک می توانید یک روز در میان استفاده نمایید.

ماسک دیگری که برای از بین بردن چین و چروک پوست بسیار مفید می باشد، ماسک رازیانه است. برای تهیه این ماسک، ابتدا دانه های رازیانه را بخوبی آسیاب کرده و به میزان 1 قاشق مرباخوری از آن را داخل 1 فنجان آب جوش بریزید. اجازه دهید پودر رازیانه در یک قوری حدود 1 ساعت کاملا خیس بخورد. پس از گذشت 1 ساعت، این محلول را روی حرارت ملایم حدود 3 دقیقه حرارت دهید.

روی قوری دم کنی بگذارید تا کاملا دم بکشد. سپس آن را از صافی رد کرده و با 1 قاشق مرباخوری عسل آن را ترکیب نمایید. این ماسک مناسب پوست صورت و دست است. این ماسک را روی پوست خود گذاشته و پس از 15 دقیقه پوستتان را بشویید.