سیر خام در سیر ، ویتامین ها و مواد معدنی مثل فلاونوئید ، سلنیوم ، آلیسین و مقدار زیادی گوگرد وجود دارد که برای سلامت انسان حیاتی هستند. مصرف سیر خام یا پخته ، همراه با غذا و یا به شکل کپسول ، در درمان بیماری هایی مثل دیابت ، از بین بردن التهاب ، بهبود سیستم ایمنی بدن ، تنظیم فشار خون ، مبارزه با بیماری های قلبی عروقی ، رهایی از حساسیت ، از بین بردن عفونت و بهبود ریزش مو موثر است .

زنجبیل زنجبیل امروزه به طور گسترده ای به عنوان ادویه در سراسر دنیا مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع جینجرول موجود در زنجبیل دلیل خواص بی نظیر آن محسوب می شود. جینجرول ماده ای روغنی در ریشه ی زنجبیل است که به عنوان آنتی اکسیدان و ضد التهابی قوی عمل می کند. این ماده قادر است مشکلات گوارشی و حالت تهوع را درمان کند ، قدرت سیستم ایمنی بدن و سیستم تنفسی را افزایش دهد ، با عفونت های قارچی مبارزه کند ، زخم معده را درمان کند ، درد را کاهش دهد ، در درمان دیابت موثر باشد و حتی از رشد سلول های سرطانی پیشگیری نماید.

زردچوبه استفاده از زردچوبه در طب گیاهی قدمتی طولانی دارد. علم پزشکی جدید نیز به اهمیت این گیاه درمانی پی برده و تا امروز بیش از 3000 مقاله درباره خواص زردچوبه چاپ شده است. این گیاه قدرتمند را می توانید به هر دستور غذایی اضافه کنید . اگر بخواهیم چند مورد از خواص زردچوبه را بیان کنیم ، باید بگوییم این گیاه از گرفتگی عروق پیشگیری می کند ، با افسردگی مبارزه می نماید ، التهاب را کاهش می دهد ، درد مفاصل را کاهش می دهد ، به درمان دیابت کمک می کند ، اختلالات گوارشی را درمان می کند ، کلسترول خون را تنظیم می نماید و به جنگ سرطان می رود .

جینسینگ جینسینگ یکی از معروف ترین و محبوب ترین گیاهان با خواص درمانی بی شمار محسوب می شود که برای قرن ها متمادی در آسیا و امریکای شمالی از آن استفاده می شد. بومیان امریکا از ریشه ی این گیاه برای درمان سردرد ، ناباروری ، تب و مشکلات گوارشی استفاده می کردند . این گیاه همچنین برای کاهش استرس ، کاهش وزن ، بهبود عملکرد ریه ها و سیستم ایمنی و کاهش التهاب مورد استفاده قرار می گیرد . جینسینگ را می توانید به فرم خشک ، پودر شده ، چای ، کپسول و قرص خریداری نمایید.

ماری تیغال استفاده ازعصاره ی ماری تیغال و یا خار مریم به عنوان دارو به بیش از دو هزار سال پیش بر می گردد. در دانه ی این گیاه میزان زیادی عصاره ی چرب وجود دارد که به عنوان بیوفلاونوئید ، ایمنی بدن را افزایش می دهد و اثرات استرس اکسیداتیو را نیز کم می کند. این گیاه همچنین اختلالات گوارشی را از بین می برد و خواص ضد التهاب دارد. از این گیاه می توانید برای بهبود کارایی کبد ، سلامت پوست ، مبارزه با علایم سالخوردگی ، کاهش کلسترول خون و سم زدایی از بدن استفاده کنید.

گل مینا برای قرن ها از گل مینا برای درمان سردرد ، تب ، معده درد ، دندان درد ، از بین بردن جای نیش حشرات ، ناباروری و مشکلات مربوط به قاعدگی استفاده می شده است. تاثیر گل مینا به عنوان یک مسکن ، از بیوکمیکال هایی در آن سرچشمه می گیرد که با مشکلاتی از قبیل گشاد شدن رگ ها در بیماری میگرن مبارزه می کند. این گیاه همچنین برای برطرف کردن سرگیجه ، از بین بردن آلرژی ، کاهش درد ناشی از آرتروز و پیشگیری از گرفتگی رگ ها موثر است.

گل راعی گل راعی به دلیل خواص ضد افسردگی و ضد التهاب همیشه در طب گیاهی مورد استفاده قرار می گیرد. این گیاه قادر به بهبود شرایط روحی در طول قاعدگی است ، با التهاب مبارزه می کند ، حساسیت های پوستی را از بین می برد و به بهبود اختلال وسواس کمک می کند .

آلوئه ورا در طب سنتی هند ، از آلوئه ورا برای درمان یبوست ، بیماری های پوستی ، عفونت و درمانی طبیعی برای گاز معده استفاده می کنند. در طب چینی ، این گیاه معمولا برای درمان بیماری های قارچی توصیه می شود و در دنیای غرب نیز آلوئه ورا جای خود را در ساخت لوازم آرایشی ، داروها و مواد غذایی پیدا کرده است .

مطالعات تا کنون خواص ضد قارچ ، ضد التهاب ، ضد ویروس و ضد عفونی کننده ی آلوئه ورا را ثابت کرده است. این گیاه همچنین حساسیت زا نبوده و از آن برای بهبود کارایی سیستم ایمنی بدن استفاده می کنند. مطالعات نشان می دهند مصرف 30 میلی لیتر عصاره ی آلوئه ورا دو بار در روز ، مشکلات ناشی از سندروم روده ی تحریک پذیر را ، در صورتی که زیاد حاد نباشد ، از بین می برد.