تهیه کرم های استاندارد

‏کرم مخلوطی از آب و روغن یا چربی بوده که با پوست ترکیب شده و آن را نرم می کند. می توان کرم را به سادگی و با استفاده از یک امولسیون کننده (که در داروخانه ها موجود است) تهیه کرد. این کرم مخلوطی از روغن و موم است که با آب مخلوط شده است. طول عمر کرم های دست ساز چند ماه بوده اما چنانچه چند قطره تنتور بنزویین به کرم اضافه شود و یا مخلوط داخل فریزر نگه داری گردد عمر آن چندین برابر می شود.

‏برای تهیه کرم، آب و چربی را داخل ظرفی ریخته و در حرارت حاصل از بخار مخلوط کنید. پس از نرم ، شدن مخلوط، گیاه مورد نظر را اضافه کرده و سه ساعت دیگر هم حرارت دهید. مخلوط با فشار از صافی عبور داده و تا سرد شدن داخل ظرفی هم بزنید. مخلوط را ارظروف شیشه ای درداری ریخته و ‏نگه داری کنید.

‏مقادیر استاندارد: مقادیر لازم برای تهیه کرم شامل 150 ‏گرم ماده امولسیون کننده،70 کرم گلیسیرین، 80 ‏میلی لیترآب و 30 ‏گرم گیاه خشک است.

‏تجهیزات مورد نیاز: بخارپز، کاسه، قاشق چوبی، صافی پارچه ای، همزن و ظروف کوچک شیشه ای دردار.

‏تهیه پمادهای استاندارد

‏پماد فقط حاوی روغن یا چربی بوده و برخلاف کرم آب ندارد و به همین دلیل دو پوست نفوذ نمی کند بلکه لایه ای روی پوست تشکیل می دهد. پمادها برای پوست ضعیف یا نرم، و یا محلی که نیاز به حفاظت بیش از معمول، به دلیل رطوبت اضافی، دارد مناسب است. قبلا پماد را ازچربی حیوانی تهیه می کردند اما اکنون ژله نفتی یا موم پارافین هم برای این کارمنامسب است.

‏موم و یا ژله را با استفاده از حرارت بخار نرم کرده و سپس گیاه را به آن اضافه کنید، مخلوط را مدت دو ساعت حرارت داده تا گیاه اضافه شده حالت ترد و شکننده پیدا کند. مخلوط را با فشار از صافی پارچه ای عبور داده و مخلوط صاف شده را که هنوز گرم و سیال است به سرعت داخل ظرف شیشه ای اردار کوچکی بریزید.

مقادیر استاندارد : مقادیرلازم برای تهیه پماد شامل 500 ‏گرم ژله و یا پارافین و 60 ‏کرم گیاه خشک شده مورد نظراست.

‏تجهیزات صورت نیاز : کاسه شیشه ای، بخارپز، قاشق چوبی، صافی پارچه ای و ظرف شیشه ای دردار.