‏برای رفع این مشکل باید حتما سعی شود قبل از غذا سبزیجات خام و سالاد مصرف شود، زیرا سالاد و سبزی خام دارای مقدار زیادی آنزیم بوده که برای هضم غذا لازم است. از روغن تخم کتان برای رفع تورم استفاده کنید.

‏کسانی که آلرژی دارند باید مواظب باشند که هر نوع غذایی ممکن است باعث آلرژی شود. مخصوصا لبنیات، گندم، غذاهای پروسس شده و مواد ‏شیمیایی. در مرحله دوم توت فرنگی، گوشت خوک، گوجه فرنگی، شکلات و ‏بادام زمینی ممکن است باعث آلرژی ناگهانی شده وحتی باعث مرگ شود.

‏یکی از راه هایی که می توان از شر آلرژی خلاص شد، روزه گرفت ن با آب سبزیجات به مدت یک هفته تا ده روزاست، تا بدن کاملا ازمواد سمی پاک شده و بعد ازان فقط از غذاهای طبیعی استفاده شود. مثلا میوه های تازه (غیرازپرتقال)، سبزیجات بخارپز شده، مرغ در فر پخته شده، ماهی، برنج قهوه ای، جای گیاهی و آب میوه تازه. همچنین گیاهان بولاغ اوتی، زیتون و شاهدانه ضد زکام و آلرژی اند. پیشگیری و درمان با روش طبی

1- ویتامین های گروه B ‏و فلاوونوثیدها می توانند آلرژی را رفع کنند حتی از آنتی هیستامین ها بهتر عمل می کنند. 2- روغن پامچال چون دارای اسید های چرب اشباع نشده است اثرضد تورم دارد 3- یتامین ب کمپلکس نیزاثر خوبی دارد. 4- ویتامین سی، یک هزار میلی گرم یک قرص شش باردر روز. 5- Querectin پانصد میلی گرم یک قرص سه بار در روز. 6- روغن پامچال، پانصد میلی گرم سه قرص در روز. 7- ویتامین ب 6، یک صد میلی گرم سه بار در روز. 8- ویتامین آ، ده هزار واحد بین المللی تا دو قرص در روز. 9- ویتامین ای، چهار صد واحد بین المللی یک قرص در روز.

‏پیشگیری و درمان به روش طب سنتی

‏به اندازه یک قاشق از سرشاخه هوایی خشک شده دم اسب، گزنه و بابونه، را در یک لیوان آب جوش ریخته و برای مدت ده دقیقه دم بکشد، این دمنوش ‏سه بار د‏ر روز به مقدار یک فنجان میل شود‏، همچنین می توان عصاره و عرق بابونه را د‏ر وان حمام ریخته و د‏ر آن استراحت کرد.