طب چینی

چطور پوستی صاف و زیبا داشته باشیم - در طب چینی اعتقاد خاصی نسبت به مبحث روان و زیبایی درون بدن وجود دارد،دراین طب اعتقاد بر این است که اگر ازدرون زیبا باشیم یعنی بعضی از ارگانها که مسئول زیبایی هستند تعادل داشته باشند، دلیلی برای نازیبایی صورت و بدن نخواهد بود، به طور خلاصه اگرحرکت مایعات ،خون و رطوبت به اندازه کافی در بدن وجود داشته باشد ما هم صورت و بدنی زیبا خواهیم داشت.

در طب چینی مثل طب ژاپنی،هندی و سایر طب های کل نگر که در دنیا رایج است به مفهومی به نام انرژی حیاطی و چی اعتقاد دارند و اگر حرکت انرژی چی(Qi) تعادل داشته باشد دیگر نازیبایی در بدن از جمله صورت شکل نمی گیرد.

مشکل اساسی که در تفکر ایرانی و غربی شده ی ما وجود دارد این است که صورت را از بدن جدا تصور می کنیم که این به دلایل فرهنگی خاصی است و یا این که در طول تاریخ و زمان ذهنیت سازی شده است و شاید صورت شما بیشترین جایی است که در معرض دید دیگران و خودمان قرار دارد.این باعث شده فکر کنیم که اگر پوست صورتمان افتاده است، پوست بدنمان مشکلی ندارد و یا اگر پوست صورتمان لک دارد چه ربطی به بدن دارد یا اینکه اگر صورت من مشکلات پوستی دارد این مورد چه ارتباطی با ارگانهای درون دارد.

به جای اینکه این تفکر را داشته باشیم که اگر روده ها میزان کار کند و معده ی من تنظیم نباشد اگر ادرار مشکل داشته باشد و اگر ارگانهای بدن در تعادل و هماهنگی نباشد خوب چطور ممکن است من صورت زیباییی داشته باشم و چنین نازیبایی که به دلیل نا متعادل بودن درون است اگر شما به هر شکلی درست کنید دوباره نازیبا خواهد شد.

مشکل یبوست مزمن دارد،دیسک کمر ،مشکلات هاضمه ای شدید ،مشکلات روحی روانی و استرس می توانند از دلایل ایجاد نازیبایی درپوست صورت و بدن باشند.

بعضی خانم ها سعی می کنند قسمتی از مشکلات پوست یا نازیبایی صورت را که جلوی چشم دیگران است به صورت سطحی با روشهای درمانی مختلف بر طرف کنند که این کار نه تنها به شکست منجر می شود بلکه حتما" اثرش از بین خواهد رفت زیرا که مشکل ریشه ای این بیماریها در بدن باقی مانده است.

ارگان طحال و نقش مهم آن در زیبایی پوست بدن و مشکلات پوستی اعم از افتادگی پوست صورت و بدن:

زیبایی پوست بدن - در طب چینی هر ارگانی تاثیرات خاص خودش را بر روی پوست بدن می گذارد، به طور خلاصه ارگان طحال وظیفه اش نگه داشتن و ایجاد پوست روی بدن است همینطور انرژی طحال باعث نگه داشتن ارگانهای دیگر در جایگاه خودشان در بدن می شود،از نظر زیبایی طب چینی این ارگان مسئول هاضمه نیز هست.قوی ترین ساعت هاضمه 5 تا 7 صبح وضعیف ترین حالت آن بعد از غروب آفتاب به سمت نیمه شب است، با داشتن وسواس فکری هم این ارگان آسیب می بیند.

حال شما فردی را تصور کنید که به علت مشغله ی کاری باید مدام فکر کند و فکرهای چرخشی دارد یا به سبب کارش روزها تا ظهر می خوابد و شبها تا 2 نیمه شب بیدار است و شام را نیز دیر وقت می خورد.این ارگان چون مسئول هاضمه است غذای سنگین به شدت اثر منفی بر آن می گذارد.

بنابراین این ارگان به شدت آسیب می بیند و انتظار داریم که پوست خوبی داشته باشیم.خوب چنین فردی قطعا" دچار افتادگی پوست صورت و بدن،غبغب و به طبع آن افتادگی پوست شکم و شل شدن پوست بدن خواهد شد.این مشکلات پوستی در طب چینی از نارسایی و تعادل نداشتن ارگان طحال است و به همین سبب هم صورتی نازیبا خواهیم داشت.اگر این فرد با روشهای دیگر درمانی مشکل غبغب وافتادگی پوست صورت و بدن را بر طرف کند به علت اینکه اصل مشکل از ارگان طحال بوده و درمان نشده است دوباره در زمانی کوتاه این مشکلات پوستی باز هم در صورت و بدن فرد پیدا خواهد شد.

طب

ارگان ریه در طب چینی و نقش آن در زیبایی پوست صورن و بدن:

زیبایی پوست صورت و بدن - در طب چینی ریه ارگانی است که کیفیت ظاهری پوست را مشخص می کند،ریه از غم و غصه و نگرانی آسیب می بیند و هوای بد هم اثرات منفی روی آن می گذارد.

حال فردی را تصور کنید که به سبب شرایط زندگی شخصی یکی از اقوام،دوستان یا خانواده را از دست داده است،این فرد شکست بزرگی در زندگی تجربه کرده وغصه می خورد، که نتیجه اش باز شدن منافذ پوست ،تیره و مات شدن رنگ پوست می باشد و کیفیت پوست شروع به خراب شدن می کند.

این فرد چقدر باید از کرم استفاده کند،چقدر می تواند برای درمان زیبایی لایه برداری کند،و تا چه زمانی می خواهد با روشهای مختلف این نازیبایی ها را اصلاح کند و بعد از انجام این روشها چون هنوز آن ارگان درمان نشده و به طور سطحی درمان کرده است و اصلا" به درون بدن و ارگانها توجه نشده دوباره نازیبایی صورت و بدن فرد بر می گردد.یک مثال:ما در طب چینی می گوییم طحال مسئول هاضمه است به ارگانهای دیگر انرژی و غذا می دهد ،فرد با گرفتن یک رژیم سخت به این ارگان آسیب می رساند و دچار افتادگی پوست صورت ، سینه ، شکم و پشت بازوها می شود،از نظر طب چینی این موارد به سادگی قابل فهم و درمان است و طحال فرد با تغذیه نامناسب دچار مشکل می شود.

در طب چینی درمان برای زیبا شدن به صورت تدریجی است ولی بدون آسیب و با تعادل و هماهنگی می باشد.

نقش ارگان کلیه در زیبایی صورت و درمان سیاهی و پف زیر چشم و گودی زیر چشم:

زیبایی صورت - در طب چینی کلیه نیز تاثیر مهمی در زیبایی صورت دارد البته تعریف اعضای بدن در طب غربی متفاوت است و در طب غربی معمولا" تعریف دیگری برای بیماریهای پوستی وجود دارد.فرد با کار زیاد و خستگی مداوم ،ترسیدن و دلشوره ی متناوب،مصرف نمک زیاد و فعالیت جنسی بالا،زایمانهای مکرر،عادات ماهانه ی سنگین باعث ضعیف شدن ارگان کلیه می شود و اثرات این موارد در صورت به شکل پف زیر چشم،گودی و سیاهی دور چشم نمایان خواهد شد.

Close up of Acupuncture needleما باید برای درمان این نازیبایی ها سبک زندگی خود را تغییر دهیم و این ارگان نیز باید با طب سوزنی و روشهای طب چینی به تعادل برسد تا این نازیبایی های از بین برود.

نقش ارگان کبد در نا زیبایی صورت به خصوص ایجاد جوش یا آکنه، لک و اگزما در بدن و صورت:

در طب چینی کبد حرارت بالایی را می تواند در کل بدن از جمله سر پخش کند و ارگانی است که از خوردن ترشیجات،تندی جات و عصبانیت فرد تحت تاثیر قرار می گیرد. وقتی که به هر دلیلی این حرارت بالا رود، فرد نیز دچار آکنه یا جوش و لک می شود.اگرکبد چنین فردی به تعادل برسد ، آکنه ی صورت و بدن و اگزمایی که در پوست ایجاد می شو د درمان خواهد شد.از نظر طب چینی کبد ارگانی است که آکنه یا جوش ، لک و اگزما را در پوست صورت و بدن ایجاد می کند. وقتی کبد در تعادل و هماهنگی نباشد دلیلی برای بیرون ریختن آکنه واگزما و لک وجود ندارد.

نقش ارگان قلب در طب چینی برای زیبایی صورت:

زیبایی صورت - ارگان دیگری که در طب چینی وجود دارد قلب است.این ارگان،هوشیاری مغز،عاطفه و ادراک را کنترل می کند.در یک ضرب المثل چینی و از قول یکی از پزشکان قدیمی چینی جمله ای نقل شده است که"شکوه قلب در صورت خودش را نشان می دهد"یک صورت گل انداخته ی شاداب و با نشاط بیانگر تعادل داشتن ارگان قلب است و قلبی که از افسردگی و دل شکستگی رنج می برد،قلبی که هیجانات و ناراحتی های بسیار زیادی دارد نمی تواند شکوه لازم را به صورت بدهد.

با طب سوزنی و روش امبدینگ یا کت گوت می توانید این مشکل بوجود آمده در ارگانها را از درون به طور کامل حل کنید.