این تنها یک نمونه کوچک است. ویتامین ها و مواد معدنی موجود در غذا نور چشم را زیاد کرده، موها را شفاف می کند، ناخنها را قوی میکند، پوست را درخشان کرده و دندانها را سالم نگه می دارد.

هنوز تمام نشده است! در این توضیح داده شده است. اطمینان حاصل کنید که بدنتان به میزان کافی ویتامین و مواد معدنی که در لیست بهترین منابع غذایی مواد مغذی زیبایی وجود دارند را دریافت میکند.

رادیکال های آزاد: چگونه می توانند به زیبایی و سلامت شما آسیب برسانند؟

یک رژیم زیبایی خوب شامل ویتامین های حیاتی، مواد معدنی و میزان قابل توجهی آنتی اکسیدان است. اینها موادی هستند که با رادیکال های آزاد مبارزه می کنند، رادیکال های آزاد ترکیباتی است که از فعالیت هایی طبیعی چون تنفسی، هضم، نور خورشید، آلودگی هوا، سموم، افزودنیهای خوراکی، سیگار کشیدن، استرسی، ورزشی بی اندازه، مواد مخدر، الکل و غیره به وجود می آیند. آنها نه تنها به پوست - جایی که همه میتوانند ببینند صدمه میزنند بلکه درون بدن ما جایی که هیچکس نمی تواند ببیند هم آسیب ایجاد میکنند. رادیکال های آزاد را شوخی نگیرید. آنها دیواره سلول ها و مولکولها را تخریب کرده و این تخریب اثر خود را مانند چین و چروک پوست، آب آوردن شکم، سرطان و بسیاری از بیماری های دیگر و کهولت سن نشان می دهد. اما خبر خوشی که برایتان دارم این است، راهی وجود دارد تا آنها را از بین برده و یا تأثیر مخرب آنها را به حداقل رساند.

آنتی اکسیدانهای نجات دهنده

آنتی اکسیدانها، عناصری هستند که با فراهم کردن الکترونهایی که رادیکال های آزاد گرسنه به دنبالشان هستند آنها را از بدن خارج میکنند، بدون اینکه هیچگونه آسیبی به بدن برسانند. آنتی اکسیدانها اغلب خود با اکسیژن ترکیب شدهاند و نمیتوانند مدت زیادی دوام بیاورند مگر اینکه آنتی اکسیدان دیگری جایگزین آنها شود. به همین دلیل است که باید مرتباً آن را برای بدن خود فراهم کنید!

داشتن یک زندگی به دور از تأثیرات منفی بسیار مهم است و به همین دلیل دریافت آنتی اکسیدان از اهمیت به سزایی برخوردار است. استفاده از این مواد غذایی قدرتمند یکی از سادهترین و طبیعی ترین کارهایی است که می توانید به خاطر سلامتی و زیبایی خود انجام دهید. وقتی سبزیجات و میوه تازه میخورید درواقع دارید آنتی اکسیدانهای طبیعی از جمله بتا- کاروتن و ویتامین E که هر دو حلال در چربی هستند و از غشاء سلولها حفاظت میکنند و ویتامین C که حلال در آب است و از هسته سلولها محافظت میکند (در مورد ویتامین A در فصل ۷ و ویتامین E در فصل ۳ و توضیحاتی در مورد ویتامین C مطالعه کنید) را مصرف می نمایید. هرچه بیشتر این آنتی اکسیدانهای طبیعی را استفاده می کنید، حفاظت بیشتری در برابر تاثیرات افزایش سن به عمل می آورید.

پدیده فیتوشیمیایی

هزاران سال پیش، مردم فرهنگ های مختلف در مورد خاصیت پزشکی گیاهان چیزهایی می دانستند. گیاهان از عناصری تشکیل شده اند که از نظر بیولوژیکی فعال هستند بعضی از آن ها تاثیر مستقیم روی بدن دارد در حالیکه بعضی دیگر به بدن کمک می کند تا تحریک شده و به خود کمک کند. برخلاف ویتامین ها و مواد معدنی، فیتوشیمیایی ها به سادگی توسط گیاهان تولید شده و بعضی از آنها بسیار مفید هستند به خصوص به این دلیل که آنها خاصیت آنتی اکسیدانی دارند. علاوه بر فعالیت هایی علیه رادیکال های آزاد، آنها میتوانند سیستم ایمنی بدن را افزایش داده، آسیب دیدگی DNA را ترمیم کنند. علیه سرطان و سموم بدن عمل کرده، متابولیسم را افزایش داده و ارتباط سلولی را گستردهتر می کنند. فیتوشیمیایی ها شامل پولی فنولها، کاروتنوید، فلاونید، لیگنین و غیره هستند. غذاهایی که عنصر فیتوشیمیایی در آنها به وفور یافت می شود شامل پیاز، بروکلی، سیب، انگور قرمز، آب انگور، توت فرنگی، تمشک، ذغال اخته، شاه توت، گیلاس، آلو، روغن زیتون، شکلات و چای است.

زیبایی درونی

تا بدین جا امیدوارم درکی کلی از غذاهای مغذی و اینکه آنها چگونه می توانند در زیبایی و سلامتی شما مؤثر باشند را دریافت کرده باشید. شما تمام اطلاعات لازم را در مورد قدرت جوان کنندگی ده غذای اصلی زیبایی مطالعه خواهید کرد. من این تحقیقات را برایتان انجام داده ام، پس کار شما فقط این است که آنها را بخوانید و از دستور غذاهای خوشمزه ای که بخشی از رژیم زیبایی شماست لذت ببرید! خود را آماده کنید برای اینکه ببینید چگونه می توانید عمیقاً احساس زیبایی کنید. مطمئنم تا به حال چنین حسی را تجربه نکرده اید.