از دکتر بخواهید آزمایشات زیر را برایتان بنویسد. هر یک از آن ها اطلاعات با ارزشی را در رابطه با خطر بیماری قلبی در اختیار ما می گذارند.

چگونگی لیپوپروتئین

آزمایش لیپوپروتئین چیست؟ آزمایش خون است که میزان کل کلسترول خوب وبد و تری گلیسیریدها را که نوع دیگر چربی در خون هستنند اندازه گیری می کند. قبل از انجام این آزمایش 9 تا 12 ساعت نباید چیزی خورده شود.

چرا این آزمایش لازم است؟برای این که بدانید میزان کلسترول وتری گلیسیرید در خون شما چقدر است؟ هر دوی این ها می توانند برای بیماری قلبی عوامل خطرزا باشند.

از چه سنی باید این آزمایش انجام شود؟ هر فرد بالغی باید حداقل هر 5 سال یکبار آزمایش کلسترول خون را انجام دهد. براساس نتیجه آزمایش ممکن است دکتر بخواهد با فاصله کمتری این آزمایش تکرار شود.

فشار خون

فشار خون چیست؟ آزمایش ساده و بدون دردی است که با بستن وسیله ای به دور بازو انجام می شود.

چرا این آزمایش لازم است؟ برای این که بدانید آیا دارای فشار خون بالا یا فشار خون بالای طبیعی هستید یا نه؟ هر دو از عوامل خطرزای بیماری قلبی هستند.

چه وقت باید این آزمایش انجام شود؟ حداقل هر دو سال یکبار و در صورت داشتن فشارخون بالا یا مستعد بودن برای داشتن فشار خون به دفعات بیشتر.

آزمایش قند خون یا دیابت (میزان قند پلاسما)

آزمایش قند خون چیست؟ این آزمایش برای تشخیص بیماری قند خون است. بعد از این که به مدت یک شب کامل هیچ چیزی نخوردید، صبح روز بعد از شما آزمایش خون می گیرند.

چرا باید آزمایش انجام شود؟ برای این که تشخیص داده شود شما بیماری قند خون دارید و یا مستعد داشتن آن هستید یا نه ؟ آزمایش میزان قند خون بیش از 126 میلی گرم/ دسی لیتر در دو آزمایش در دو روز مختلف، نشانگر آن است که بیماری وجود دارد. میزان بین 110 تا 125 میلی گرم/ دسی لیتر، به معنای آمادگی کامل برای داشتن این بیماری است. بیماری قند خون عامل بسیار مهم برای بیماری قلبی و دیگر اختلالات پزشکی است.

چه وقت باید انجام شود؟ حداقل هر سه سال یکبار شروع این آزمایش بعد از 45 سالگی است. اگر قند خون عامل خطری برای شماست باید وقتی جوان تر هستید آزمایش بدهید و بیشتر پیگیری کنید.