چند روش هست که در مطب دکتر برای درمان آکنه انجام می شود. این روش ها شامل لایه برداری شیمیایی ، میکرودرم ابریژن ، درم ابریژن ، لیزر و روش های لیزر مانند ، کرایوتراپی با نیتروژن مایع یا شلاب CO2 و جراحی برای برداشتن جای آکنه (اسکار) است. اکثر این روش ها کارهای زیبایی تلقی می شوند ، به این معنی که معمولا تحت پوشش بیمه نیستند. برخی از روش هایی که در مطب دکتر انجام می شوند عبارت اند از : لایه برداری شیمیایی ، میکرو درم ابریژن ، کرایوتراپی ، الکتروکوتری ، درم ابریژن ، لیزر و جراحی.

درمانی که برای شما خوب است به نوع پوست شما ، مقدار جاهای آکنه ای که دارید ، میزان فعال بودن آکنه شما و پولی که می توانید برای این درمان ها خرج کنید بستگی دارد. اکثر درمان هایی که گفته شد باید چندین بار تکرار شوند تا نتایج صحیح از آن ها به دست آید و برای بهبود پایدار در طول زمان به درمان های نگهدارنده نیز نیاز است. روش ها اگر به درستی انجام شوند بی خطرند و برای گرفتن حداکثر نتیجه می توان آن ها را همراه با یک برنامه موضعی یا خوراکی درمان آکنه انجام داد. پزشک شما ، برنامه مناسب را برای تعیین و نتایج را در شما پایش خواهد کرد.

محبوبیت لایه بردارهای شیمیایی برای درمان آکنه و کم کردن جای آکنه روز به روز بیشتر می شود. چندین محلول مختلف برای لایه برداری شیمیایی در دسترس است که هر یک از آن ها مزیت ها و عیب هایی دارند. رایج ترین لایه بردارهای شیمیایی عبارت اند از:

گلایکولیک اسید (هیدروکسی اسید ، اسید میوه) سالیسیلیک اسید (هیدروکسی اسید) محلول جسنر تری کلرواستیک اسید