روکش گذاری

اگر دندان به حدی پوسیده باشدکه نتوان ان را با چند ترمیم کوچک یا یک ترمیم بزرگ و بدون وجود خطر شکستن درمان کرد. دندان پزشک قسمت پوسیده را خارج و دندان را برای قراردادن روکش آماده می کند. روکش ممکن است از چینی، فلز یا ترکیبی از این دو ساخته شود. در آزمایشگاه دندان، بر اساس نقشه دندان شما، مدل روکش تهیه می شود. سپس روکش تنظیم شده و شکل داده می شود و در نهایت بر روی دندان، به جای قسمت خارج شده چسبانده می شود.

عصب کشی

اگر دندان به شدت عفونی شده یا در خطر ابتلا به عفونت شدید باشد، دندان پزشک با متخصص مغز و ریشه عمل عصب کشی را انجام می دهد. در این عمل، عصب و مغز و همچنین تمام مواد پوسیده حفره مغز و مجرای ریشه خارج می شوند.

در این عمل چند مرحله ای، مغز دندان خارج می گردد و سوراخ ایجاد شده ضدعفونی می شود و با یک ماده خنثی (گاتاپرچا) و یک ماده محکم کننده و درزگیر، پر می شود.پس از این مرحله، باقیمانده ساختمان دندان به وسیله ترمیم یا روکش گذاری درمان می شود.

قراردادن پین در ریشه دندان

در مواقعی که تاج دندان شکسته یا به شدت آسیب دیده باشد نیاز دارد که پس از عصب کشی، بازسازی شود. در این روش قبل از روکش گذاری، یک میله با نوعی ماده پرکننده- در داخل دندان چسبانده می شوند.