ماساژ گردن

شبها، گردن را با کرم ماساژ دهید، به این ترتیب که مقداری کرم را با سر انگشتان روی گردن بگذارید و دست را از پایین به طرف بالا به شکل ضربه های آهسته ای حرکت دهید.

یکی از بهترین و آسانترین کرمهای خاص گردن را می توانید از مخلوط مساوی لانولین و کره کاکائو بسازید.

لانولین و کره کاکائو را در ظرفی بریزید و روی بخار آب کمی حرارت دهید تا ذوب شود و باهم بیامیزد. کرم به دست آمده را شبها روی گردن بمالید و صبحها بشویید.

روغن بادام زمینی و یا روغن ذرت نیمگرم هم برای ماساژ گردن مناسب است.

کره کاکائو و روغن بادام زمینی یا ذرت

کرم تقویت کننده پوست گردن را به این شکل بسازید :

یک قاشق غذاخوری کره کاکائو، یک قاشق غذاخوری لانولین، نصف فنجان روغن بادام زمینی یا روغن ذرت، چهار قاشق غذاخوری آب.

روغنها را درون ظرفی به آرامی حرارت دهید تا ذوب شود، سپس آب را به آن اضافه کنید و هم بزنید.

ماده به دست آمده را در ظرفی غیر فلزی بریزید و در یخچال بگذارید. هنگام استفاده، مقداری کرم روی پوست گردن پخش کنید و از پایین به طرف بالا، پوست گردن را ماساژ دهید.

غبغب

معمولاً در کسانی که بدن چاقی دارند، غبغب هم دیده می شود. می گویند در گذشته یکی از محاسن و دلایل زیبایی وجود همین غبغب بوده است، اما اگر شما آن را نمی پسندید و درصدد رفع یا کوچکتر کردن آن هستید، گفته می شود دستور العمل زیر موثر است:

یک قاشق چایخوری گلیسیرین، نصف قاشق چایخوری سولفات دو منیزی، پنج قطره تنتور ساده بنژوان، یک تکه پارچه تمیز کتانی، مقداری باند.

گلیسیرین و سولفات دو منیزی و بنژوان را مخلوط کنید و بر روی پارچه کتانی بگذارید و زیر چانه قرار دهید و با باند محکم ببندید.

اگر چند بار در هفته این کار را انجام دهید. پس از مدتی غبغب از بین می رود.

راه عملی دیگر کم کردن وزن است که در آنصورت غبغب نیز از بین خواهد رفت و برای رفع چین و چروکهای حاصل از لاغری هم می توانید از کرمهای خاص این کار که شرحش داده شده است استفاده کنید.

ماساژ گردن و کوچک نمودن غبغب