پیری زودرس و عوامل آن :

غالباً کم خورها بیش از افراد پرخور، عمر می کنند و خیلی دیر، پیر می شوند. بعضی از بیماری ها مثل دیابت، تصلب شرائین، بیماری های قلبی و کلیوی ، اغلب در افراد پرخور پیدا می شود. امساک در غذا، سبب طول عمر می تواند باشد و علت آن را عدم مسمومیت و استراحت ارگان های حیاتی می دانند. ویتامین ها، آنزیم ها و دیاستازها اگر نباشند خوراکی ها در بدن بصورت سم در می آید. یک دانشمند آمریکایی به نام دکتر مک کی از دانشگاه کورنل نیویورک درباره موش ها آزمایش هایی به عمل آورده، که نتایج قابل توجهی از آنها به دست آمده است. می دانیم که موش ها در چهار ماهگی به حد کمال رشد خود می رسند و از دو سالگی به تدریج پیر می شوند و قبل از سه سالگی می میرند. اگر موش ها را با تغذیه زیاد و پرکالری پرورش دهیم، خیلی زودتر از معمول پیر می شوند و می میرند حال آنکه موش هایی که با مواد غذایی کم کالری تغذیه کرده اند، جوان و شاداب و زرنگ می مانند و کمتر دچار بیماری می شوند و بیش از محلول عمر می کنند.

تاثیر لوازم آرایشی بر پوست

استفاده بیش از حد لوازم آرایشی موجب چین و چروک و پیری زودرس پوست می شود

مصرف بیش از حد معمول لوازم آرایش ضمن ایجاد حساسیت، لک، جوش و آکنه در پوست باعث چروک شدن آن و پیری زودرس در افراد به خصوص خانم ها می شود.

لوازم آرایشی متناسب با نوع پوست هر فرد(خشک، معمولی و چرب) باید انتخاب شود؛ همچنین توجه به کیفیت این لوازم جهت پیشگیری از بروز حساسیت های پوستی، آکنه و جوش و لک های صورت ضروریست.

مصرف مواد حاوی رنگدانه همچون رژ لب و رژگونه را باعث ایجاد حساسیت های پوستی عنوان کرد و افزود:کرم های گریم نیز به دلیل مانع شدن از تنفس پوست و میزان بالای مواد شیمیایی داخل آن، کرم های پرضرری هستند که مصرف آنها عوارض بسیاری را به دنبال خواهد داشت.