با استفاده از روش های بسیار ساده در خانه از چشمان خود مراقبت کنید. رژیم غذایی خود تغییر داده و استراحت خود را تنظیم کنید تا بینایی تان تقویت شود.

ارزش چشم های خود را هنگامی که دچار مشکل کوچکی در بینایی می شوید، بیشتر درک می کنید. مشکل در بینایی سبب بروز مشکلات دیگری نیز می شود. در صورت عدم توجه به ضعف در بینایی، می تواند منجر به بروز مشکلاتی مانند آب سیاه و نابینایی تدریجی شود. این یک بیماری است که فشار داخل چشم افزایش یافته و به عصب بینیایی آسیب می رسد و در نتیجه بر بینایی تاثیر می گذارد. به آرامی عمل کرده و بینایی محیطی را تحت تاثیر قرار داده و در نهایت به بینایی مرکزی آسیب می زند.

با این حال روش های ساده ای وجود دارند که می توانید از چشمان خود در برابر آسیب ها محافظت کنید.

استفاده از سبزیجات در رژیم غذایی

همه ما اهمیت استفاده از سبزیجات را در رژیم غایی خود می دانیم. برای سلامت چشم ها استفاده از سبزیجاتی مانند اسفناج، کلم و لوبیا سبز ضروری است.

رژیم مکمل های ویتامینی

چندین ویتامین حیاتی برای سلامت چشم ها وجود دارد. ویتامین هایی نظیر B2، C، E و A و مواد معدنی نظیر روی از جمله مکمل های حیاتی هستند که باید در رژیم شما وجود داشته باشند تا سلامت بینایی حفظ شود.

آبرسانی به چشم ها

ممکن است در مورد خشکی چشم شنیده باشید. این مشکل به دلیل کمبود اشک در چشم به وجود می آید. اگر دچار خشکی چشم شده اید، و چشم ها دچار سوزش می شود، بهتر است از قطره های چشمی استفاده کنید.

چشم ها به استراحت نیاز دارند

اگر تمام طول روز از لپتاپ، تبلت و گوشی استفاده می کنید، هر 20 دقیقه به چشمان خود استراحت داده و نقطه ای را که حداقل 10 متر دور تر از شماست را نگاه کنید. این فعالیت باعث تمرکز بیشتر شده و تاری دید را نیز از بین می برد.

تست قند خون

سطح قند خون و بینایی دست در دست یکدیگر دارند. افزایش ناگهانی قند خون تاثیر مستقیم بر بینایی داشته و سبب آسیب به پروتئین های موجود در چشم می شوند. افراد مبتلا به دیابت در خطر بیشتری برای ابتلا به ضعف بینایی هستند.