مه شو: این روش خاص سفت کردن پوست،به استفاده از گرمای لیزر و انرژی رادیواکتیو برمی گردد که افراد را از شر چین و چروک و خطوط پیری رها خواهد کرد.

اگرچه انجام این لیزر ،هزینه بالایی دارد ،اما روشی است که کمتر تهاجمی بوده و نتایج آن ،تا حد بسیار زیادی قابل قبول و رضایت بخش گزارش شده است.

leizer

سفت کردن پوست، یکی از روشهای زیبایی محسوب شده که برای رفع خطوط ناخواسته و چروک های ناشی از افزایش سن در نظر گرفته می شود.

استفاده از کرمهای ضد چروک که حاوی آنتی اکسیدان ها بوده وخاص درمان چین و چروک ها فرموله شده اند،نیز می توانند در این مورد مفید واقع شوند.

روش های دیگری که می توان برای این منظور از آنها بهره برد ،شامل لایه برداری های شیمیایی،جراحی کشیدن صورت و تکنیک های امواج رادیویی و لیزر هستند.

یکی ازجدیدترین روشهای زیبایی پوست،سفت کردن پوست با لیزر است که به کمک امواج رادیویی و پرتوهای لیزر انجام می شود.

در هر حال بسیاری از افراد در مورد کارایی این روش ،صد در صد ،مطمئن نیستند.در اینجا قصد داریم این روش را کمی بیشتربررسی کنیم.

مشابه هر عمل زیبایی دیگر،این روش هم قبل ازاجرا نیاز به تمهیداتی دارد.این تکنیک به افراد توصیه می کند 21 تا 28 روز پیش از عمل ،از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید اجتناب نمایند که البته شاید این کار برای بسیاری از افراد ،تقریبا غیر ممکن به نظر برسد ،بنابراین گزینه آسانتر برای این منظور،استفاده از کرم ضد آفتاب با کیفیت و با فاکتور حفاظتی 30 می باشد.همچنین ممکن است یک روز قبل از عمل ،از لوسیون ،بخصوص کرمهایی که پایه آنها ویتامین A می باشد ،نیز منع شوید.

در این روش،ابتدا دکتر زیبایی ،محل مورد نظر را کاملا تمیز و عاری از هرگونه باقیمانده آرایش و چربی اضافه می نماید.سپس عینک محافظ روی چشم قرار داده شده و عمل با یک بی حسی موضعی در محل ،آغاز می شود.

در این مرحله ،جراح زیبایی یک لیزر را بالای منطقه ای که چین و چروک درآن دیده می شود،به آرامی حرکت داده و به این ترتیب،نوری با شدت بالا و هوای سرد ،به طور همزمان از آن ساطع می شود.این نور گرمای کنترل شده ای را ایجاد می کند که موجب احیای الیاف کلاژن در لایه های عمیق تر پوست می شود،و این در حالی است که هوای سرد ،اپیدرم پوست را از سوختگی محافظت می کند.تمام این پروسه منجر به افزایش شکل گیری کلاژن و نهایتا جوان تر به نظر رسیدن پوست خواهد شد.

مزایا و عوارض

عوارض جانبی این روش ،زیاد جدی نیست.به محض اتمام جلسه درمانی، منطقه ای که تحت لیزر قرار گرفته، شروع به قرمز رنگ شدن کرده و در این ناحیه کمی گرما احساس خواهید کرد.دیگر عوارض خفیف این عمل ؛تغییر در پیگمانتاسیون (اختلال رنگ یک منطقه در اثر رنگدانه) یا کمی تغییر رنگ در این ناحیه و کبودی موضعی می باشد.به هر حال این شرایط به تدریج در عرض چند ساعت و یا حتی چند روز ،فروکش خواهند کرد.

مناطقی از پوست که می توان از این روش در آنها استفاده کرد ؛صورت ،دست ها و شکم هستند.در صورت ؛پوست در قسمت پیشانی ،ناحیه اطراف لب و چشم ها سفت خواهد شد.

در اکثر موارد ،افراد شکایتی از درد نداشته اند.اما چنانچه پوستی بسیار حساس دارید،مصرف داروهای تجویز شده توسط دکتر زیبایی،به تسکین درد درمحل مورد نظر بسیار کمک خواهد کرد.در ضمن استفاده از ضد آفتاب با فاکتور حفاظتی تعیین شده از سوی دکتر زیبایی،توصیه ای بسیار ضروری برای حفاظت نواحی تحت درمان،در برابر اشعه مضر آفتاب می باشد.

صادقانه باید گفت که اشکال عمده این روش،هزینه بالای آن در هر جلسه درمانی می باشد.البته هزینه دقیق آن،بسته به شرایط پوست بیمار ،میزان گستردگی منطقه مورد نظر و تعداد جلسات مورد نیاز برای آن ،تعیین می شود.

به منظور کسب نتیجه بهتر ،ممکن است نیاز به انجام 4-3 جلسه به فاصله یک ماه بین هر دو جلسه باشد.

و در آخر اینکه این روش بسیار ساده تر از روش های سنتی کشیدن پوست صورت یا روش هایی است که برای زیبایی پوست شکم از آنها استفاده می شود و علاوه بر بهبود خطوط پیری،این روش برای از بین بردن پوست شل پس از کاهش وزن سریع ،نیزبسیار موثر خواهد بود.

زیبا و جوان بمانید.