مه شو: بسیاری از افراد اقدام به انجام عمل زیبایی بینی می کنند و قبل از جراحی بینی خود اطلاعات زیادی را در این زمینه کسب می نمایند اما آنچه که در اینجا بسیار مهم می باشد، نکات مراقبت پس از عمل جراحی بینی می باشد. در ادامه به بیان مهمترین مراقبت های ضروری پس از عمل جراحی بینی خواهیم پرداخت:

1- به منظور پیشگیری از ورم زیاد صورت، هنگام خواب به گونه ای بخوابید تا بالا تنه شما بالاتر از پاهایتان قرار گیرد.

2- بسیاری از بیماران بر این باورند که روز پس از جراحی بینی نباید اصلا بنشینند یا بایستند. این کار نه تنها مانعی ندارد بلکه از خوابیدن تمام وقت بهتر است زیرا با نشستن و یا ایستادن می توانید جلوی ورم زیاد را بگیرید.

3-بعد از جراحی بینی سعی نمایید تا حداقل 1 ماه از  عینک طبی و یا عینک آفتابی استفاده نکنید.

4- حداقل تا یکماه پس از جراحی بینی از انجام فعالیت های بدنی شدید و یا ورزش های سنگین اجتناب کنید.

5- حداقل تا 1 ماه پس از جراحی بینی از انجام هر کاری که موجب وارد شدن ضربه به بینی شما می شود مانند پوشیدن لباس های تنگ، انجام بازی هایی که به همراه توپ هستند، ورزش های ضربه ای مانند ورزش های رزمی، پوشیدن لباس های زیپ دار و مانند آن جدا دوری نمایید.

6- هرگز به پشت و دمر نخوابید. سعی نمایید حداقل 2 تا 3 ماه پس از عمل جراحی به حالت طاق باز بخوابید.

7- از خوردن غذاهایی که سفت می باشند و نیاز به جویدن زیاد دارند، بپرهیزید.

8- نوشیدنی های داغ مانند چای و قهوه ننوشید. بجای آنها، آب میوه های طبیعی و خنک، آب و سوپ های بسیار روان و ملایم مصرف نمایید.

9- در ماه اول پس از عمل جراحی بینی از خندیدن زیاد و یا گریه کردن شدید بپرهیزید.

10- هنگام عطسه کردن سعی نمایید با دهان باز عطسه کنید.

11- ترشحات بینی خود را هرگز با فشار خارج ننمایید. به منظور خارج ساختن ترشحات بینی می توانید از محلول سرم نمکی نرمال و با کمک سرنگ های 20 سی سی بدون سوزن، بینی خود را تمیز سازید. هنگام تمیز سازی بینی خود مراقب باشید تا چسب ها خیس نشوند.

12- در آخر عمل جراحی، قالبی از جنس پلیمر سبک بر روی بینی گذاشته می شود. پس از برداشته شدن این قالب توسط جراح بینی، از دست زدن به بینی خود جدا اجتناب نمایید و مراقب باشید هیچگونه ضربه ای به بینی وارد نگردد.