مه شو:

واژن، دستگاه تناسلی زنانه، مانند دیگر ارگان‌های بدن در طول دوره یائسگی و بعد از آن مصون از زمان نیست. در این دوره دستگاه تناسلی زنانه با کاهش تولید استروژن تحت تأثیر قرار می‌گیرد. تقریباً 50 درصد از زنان در 40 سالگی و بالاتر از آن، علائم آتروفی تناسلی که به طور قابل توجهی بر روی رضایت جنسی و کیفیت زندگی زوجین تأثیر می‌گذارد را تجربه می‌کنند. در آتروفی تناسلی، با افزایش سن و کاهش سطح استروژن، دیواره واژن با از دست دادن کلاژن خود، نازکتر شده و از خاصیت کشسانی طبیعی و جریان خون آن نیز کاسته می‌شود. کاهش ضخامت و همچنین کاهش خاصیت کشسانی واژن سبب بروز تغییراتی در سطح داخلی واژن می‌شود که مهمترین آن شلی و افتادگی واژن است.

عمل جوانسازی واژینال با استفاده از لیزر co2 یک روش غیرجراحی به منظور درمان آتروفی واژن وابسته به سن (واژینیت یائسگی) است. این روش یک عمل ایمن، مؤثر، طولانی مدت و بدون عوارض جانبی ناشی از درمان دارویی محسوب می‌شود.

علائم آتروفی واژینال

از علائم آتروفی واژینال که می‌تواند با بکارگیری لیزر تحت درمان قرار گیرد عبارتند از:

  • کاهش رطوبت
  • خارش و سوزش
  • درد هنگام نزدیکی
  • بی‌اختیاری ادرار و مدفوع
  • شل شدن واژن
این علائم با اثرات منفی خود سبب بروز تنش در زندگی شخص خواهند شد.

علاوه بر آتروفی واژن، زنان جوان با مصرف طولانی مدت بعضی قرص‌ها، مادران شیرده، بیماران مبتلا به سرطان پستان و همچنین زنانی که تجربه تصادفی دلخراش را داشته‌اند، ممکن است جزء کسانی باشند که از علائم شلی واژن رنج می‌برند.