suپس از عمل زیبایی بینی، باید مراقبت های خاصی به عمل آورید. در اینجا به این مراقبت های ویژه اشاره می کنیم:

بعد از رسیدن به منزل در جایی که راحت تر هستید استراحت کنید. در ۲_۳ روز اول جهت کاهش تورم بهتر است، هنگام دراز کشیدن سر شما کمی بالاتر باشد. کمپرس سرد پیشانی و گونه ها نیز در این فاصله مفید است. فعالیتهای روزانه خود را می توانید با احتیاط شروع کنید ولی سعی کنید بیشتر از همیشه استراحت نمایید.

اگر بعد از جراحی احساس تهوع دارید، نگران نباشید. سعی کنید در حد تحمل، مایعات مصرف نمایید و از خوردن غذاهای سنگین اجتناب کنید.

داروهای تجویز شده خود را مطابق دستور مصرف نمایید. در صورت احساس درد، از مسکن های تجویز شده استفاده نمایید .

احتمال خروج ترشحات در روزهای اول بعد از عمل وجود دارد که ممکن است خونی باشد. این امری طبیعی است. در صورت جمع شدن ترشحات نزدیک سوراخ بینی، می توانید آنها را توسط گوش پاک کن مرطوبی با ملایمت پاک کنید .

به مدت ده روز از فین کردن خودداری کنید و از بلند کردن اجسام سنگین، خم شدن و زور زدن پرهیز نمایید.

از خندیدن، خوردن غذاهای جویدنی و انجام مکالمات طولانی تا دو هفته خودداری کنید. از مسواک نرم استفاده کرده و دندانهای بالا را با ملایمت مسواک بزنید.

از انجام ورزشهای هوازی که ضربان قلب را از ۹۰ در دقیقه بالاتر می برد، تا ۴هفته، شنا و ورزش هایی که احتمال برخورد در آنها وجود دارد تا دو ماه اجتناب کنید. هر ضربه در طول این مدت میتواند سبب جابجا شدن استخوانهای بینی شود.

از آنجایی که حرارت باعث تورم بینی می شود تا ۶ هفته از قرار گرفتن در معرض آفتاب یا لامپ های آفتابی و حضور در سونا پرهیز کنید.

به خاطر داشته باشید که شدت تورم در دو طرف بینی متفاوت است. حتی اگر کار مشابهی در هر دو طرف انجام شده باشد. در صورت تفاوت میزان کبودی و تورم دو طرف نگران نباشید.

چسبی که روی بینی شما قرار می گیرد جهت کمک به کاهش تورم و چسبیدن پوست به اسکلت بینی است . چسب را باید تا حد امکان خشک نگه دارید . حمام کردن به صورت شستشوی موها از پشت و شستشوی جداگانه بدن بدون خیس شدن صورت در هفته اول موردی ندارد. صورت خود را می توانید با استفاده از دستمال مرطوب تمیز کنید .

استفاده از لنز های تماسی از روز سوم مجاز است ولی حداقل به مدت ۶ هفته از زدن عینک خودداری کنید .

احتمال کبودی بعد از عمل وجود دارد، بخصوص در افرادی که پوست نازک و یا استخوان های محکمی دارند ولی حداکثر ظرف ۷ـ۱۰ روز بر طرف می گردد. می توانید بعد از روز سوم از لوازم آرایشی استفاده نمایید .

در طول یک هفته بعد از عمل از لباسهایی استفاده کنید که راحت بوده و از جلو یا پشت بسته می شوند. از پوشیدن تی شرت، یقه اسکی و لباس هایی که از سر باید پوشیده شوند، خودداری کنید.

با توجه به تغییر در مقدار و جهت جریان هوا بعد از عمل چند هفته فرصت لازم است تا به احساس جدید خود هنگام تنفس عادت کنید .

بینی شما تا چند هفته پس از عمل ممکن است بی حس باشد که برگشت آن در ناحیه سر بینی معمولأ طولانی تر است. زمانی که نوک بینی بی حس است آن را بزرگتر احساس می کنید.

سطح بینی شما توسط اسپلینت محافظت می گردد که یک هفته بعد از عمل در مطب برداشته می شود. بخیه ها نیز در همین جلسه خارج خواهند شد.

چنانچه در هر زمان دچار خونریزی از بینی شدید، سعی کنید آرامش خود را حفظ کنید. آرام بنشینید و سر را کمی به جلو خم کنید. از خارج با انگشتهای شست و اشاره بالای سوراخهای بینی را فشار دهید. به مدت بیست دقیقه به صورت متناوب، فشار وارده را کم و زیاد کنید. استفاده از کمپرس یخ روی بینی نیز مفید است. در صورت تداوم خونریزی تماس بگیرید.