مه شو: فواید روغن نارگیل برای پوست و مو ، بیشمار است و از مهمترین آنها ، می توان به مراقبت از پوست ، مو ، ناخن و دندان، کاهش استرس، جلوگیری از بیماریهای قلبی، دیابت، سرطان، تقویت استخوانها و البته کاهش وزن اشاره کرد.

Health-Benefits-of-Coconut-Oil-for-Skin-and-Hair

اگر چه تعداد بسیار محدودی از افراد ممکن است نسبت به این روغن حساسیت نشان دهند، اما به طور کل ، این روغن واقعا معجزه می کند!

روغن نارگیل، بدون اغراق، یکی از بهترین روغن ها بر روی کره زمین به شمار می آید، چرا که نه تنها برای سیستم های داخلی بدن، بلکه استفاده از آن به طور موضعی هم تاثیراتی فوق العاده خواهد داشت.به عبارتی، این روغن از سر تا پای، شما را محافظت می کند.

فواید روغن نارگیل

-مرطوب کننده ای عالی برای پوست و نرم کننده ای عمیق و اعجاب انگیز برای موها بوده و ناخن ها را تقویت می کند.

- یک عنصر کلیدی در تهیه بسیاری از محصولات مراقبتی پوست و مو و ناخن به شمار می آید.

-روغن نارگیل، مرطوب کننده عالی صورت و یک لوسیون منحصر به فرد برای بدن می باشد و ماساژ بدن با این روغن، از خشکی، چین و چروک و پیری پوست جلوگیری می کند.

-به کاهش لکه های پوستی و بهبود علائم و نشانه های عفونت های پوستی کمک می کند.

-به دلیل اینکه روغن نارگیل، تقریبا برای تمامی پوست ها، کاملا بی خطر و ایمن است، می تواند بر روی پوست نوزادان و بخصوص بثورات ناشی از پوشک بر روی بدن این نوزادان مورد استفاده قرار گیرد.

-خبر خوش برای آن دسته از افرادی که مایلند پوستی روشن تر داشته باشند این است که اگر از این روغن به عنوان مرطوب کننده روزانه خود استفاده کنند، علاوه بر نرم و صاف تر شدن پوست، به مرور، رنگ آن هم روشن تر خواهد شد.

فواید روغن نارگیل برای پوست و مو

-روغن نارگیل، موها را مرطوب کرده و مانع از خشکی آنها خواهد شد.

- با شوره سر، به هر دلیلی که ایجاد شده باشد، مقابله می کند.

-باعث نرمی، درخشش و لطافت فوق العاده موها می شود.

-روند ریزش مو را در افرادی که دچار ریزش مو هستند، کند تر ساخته و از شکست و دوشاخه شدن انتهای موها جلوگیری خواهد کرد.

-با هر شستشوی موها با شامپو، بخشی از پروتئین موها از بین می رود و با استفاده از روغن نارگیل، این روند کاهش یافته و بنابراین، سلامت موها تقویت شده و قوی تر و مستحکم تر خواهند شد.

-یکی از دلایل ریزش موها،استرس و کمبود ویتامین های ضروری در بدن می باشد و روغن نارگیل، با مقابله با این عوامل، مانع از ریزش موها می شود.

-یک درمان خانگی فوق العاده موثر برای جلوگیری از خشکی و وز شدن موها محسوب می شود.

-فولیکول های مو را تقویت کرده و باعث تحریک بیشتر رشد موها شده و از شکست موها جلوگیری می کند.

روغن نارگیل سرشار از ویتامین E و اسیدهای چرب بوده و ویتامین E هم به دلیل خاصیت نرم کنندگی فوق العاده خود،پوست را کاملا نرم و لطیف می سازد.

در ضمن، ماساژ روزانه بدن قبل از خواب با این روغن، با پیری زودرس پوست مبارزه می کند.

علاوه برتمامی این خواص اعجاب انگیز، روغن نارگیل برای درمان سوختگی های خفیف، آفتاب سوختگی، راش های پوستی و کاهش چین و چروک و خطوط ریز پوست، بسیار مفید و موثر شناخته شده است و به علت خواص بیشمار این روغن، از آن در تهیه بسیاری از مرطوب کننده های پوست، لوسیون ها، صابون های حمام و روغن های ترکیبی مو استفاده می شود.

برای کسب نتیجه بهتر، روزانه از روغن نارگیل خالص استفاده کنید، ضمن اینکه می توانید آن را به رژیم غذایی خود اضافه نموده و یا به عنوان یک مکمل روزانه، از فواید بیشمار آن بهره ببرید.

از طبیعت لذت ببرید.