مه شو:

اگر پوست سر شما چرب است، حتما تا به حال این تجربه ناراحت کننده را داشته اید که بعد از شستن موها، فقط برای مدتی تمیز به نظر می رسند و بعد سریعا چرب و براق می شوند.

دقیقا چه چیزی باعث این همه چربی می شود؟ آنجلو دیوید آرایشگر موهای افراد مشهور و متخصص تنک مو می گوید:

" دلیلی که باعث چربی مو می شود این است که غده های چربی موجود در پوست سرتان ، چربی زیادی تولید میکنند که {این چربی} به سمت ساقه مو حرکت میکند. " علت این چربی زیاد (چربی طبیعی که توسط پوست سر تولید میشود.) میتواند ژن ها ، عدم تعادل هورمونی ، رطوبت ، رژیم غذایی شما یا یک چیز بخصوصی که بیماری درماتیت شوره دار نامیده میشود ، باشد. این بیماری سبب ایجاد تکه های زبر و ناهموار می شود و باید به کمک متخصص پوست درمان شود.

( و فراموش نکنید که اگر مشکلتان بعد از بکارگیری راه حل های خانگی ادامه پیدا کرد ، بهتر است با یک پزشک متخصص در اینباره مشورت کنید.)

برای درمان چربی مو در منزل پیشنهاد میشود که کمتر از شامپو استفاده کنید ، شاید کمی غیر منطقی بنظر برسد اما در این مورد حتما موثر خواهد بود. به این علت که شامپو چربی طبیعی موهایتان را ازبین می برد و هرچه بیشتر شامپو بزنید ، در مقابل پوست سرتان میزان چربی بیشتری تولید میکند.

اگرچه در ابتدا نقض عادات روزانه دشوار بنظر میرسد اما متخصصین مو معمولا شستشوی یکروز در میان را توصیه میکنند.آنها می گویند که شستشوی روزانه می تواند باعث خراش پوست سرتان ، خشک شدن موهایتان و کم رنگ شدن آن شود. همچنین اضافه می کنند ، زمانیکه موهایتان را میشویید دوبار شامپو کنید و با آب شستشو دهید به خاطر اینکه این روش هرگونه تجمع شامپو در بین موهایتان را کاهش خواهد داد. بعلاوه استفاده از محصولات قوی مرطوب کننده مو یا نرم کننده مو و یا روغن ها را کنار بگذارید. تمام موارد بالا نه تنها مو را چرب تر میکنند بلکه باعث میشوند که مو ذرات موجود در هوا را جذب کند ، درنتیجه از نظر وزنی سنگین شده و کثیف تر بنظر میرسد.

شاید در ابتدا وقتی استفاده از شامپو را کم میکنید موهای شما چرب تر بنظر برسد چرا که بعلت شستشوهای کم اولیه پوست سر در حال وفق دادن خودش است تا کمتر چربی تولید کند.

راهکار آشکار شما برای سازگار شدن پوست سرتان استفاده از شامپوی خشک است. { شامپویی که بصورت پودر عرضه میشود} متخصصین عقیده دارند که اگر شامپوی خشک در گذشته برای موهایتان موثر نبوده است ، احتمالا به درستی از آن استفاده نکرده اید. بهترین روش استفاده این است که ابتدا موهایتان را شانه بزنید سپس قوطی شامپوی خشک را تکان داده و روی ریشه های مو بریزید ، البته بطری را چند اینچ دورتر از پوست سرتان نگه دارید. سپس محصول را بطور مساوی با شانه کردن مجدد موهایتان در تمام قسمتهای سر پخش کنید.در نهایت اگردست از شانه زدن مو پس از اسپری کردن آب به آن بکشید، این محصول منافذ پوستی سرتان را پر میکند واین نتیجه را در پی خواهد داشت که تولید چربی در پوست سرتان متوقف میشود.

زیبا باشید.