ماسک های طبیعی مو، یکی از بهترین راههای هیدراته نگه داشتن موهای خشک است.

مراقبت طبیعی از موها، می تواند ضامن زیبایی و جذابیت موها باشد.

مه شو:ریزش مو یک مشکل مشترک در میان بانوان و آقایان است. ریزش مو و نازک شدن تارهای آن به عوامل گوناگونی بستگی دارد. و یکی از دلایل مهم که در ریزش مو موثر است عوامل ارثی است. کسانیکه اجداد و یا والدینشان موهایی نازک داشته اند بیشتر در معرض داشتن موهایی نازک با ریزش متداول قرار دارند. بعلاوه آلودگی و گردوغبار و محصولات شیمیایی نیز از جمله عوامل موثر در ریزش مو بشمار می آیند. همچنین رژیم غذایی ناسالم و استرس بیش از حد نیز ریزش مو را در پی خواهند داشت. در این مقاله سعی داریم شیوه هایی طبیعی برای داشتن موهایی ضخیم را به شما معرفی نماییم تا دیگر نیازی به استفاده از محصولات گران قیمت نداشته باشید.

ماساژ با روغن

برای داشتن موهایی ضخیم کف سر خود را بطور منظم با روغن نارگیل ماساژ دهید. برای این کار باید روغن نارگیل را گرم کرده و سپس آن را به کف سرتان ـ با حرکت دورانی انگشتان دست ـ بمالید. بجز روغن نارگیل میتوانید از انواع دیگر نظیر روغن زیتون ، روغن جوجوبا و روغن بادام خالص استفاده نمایید. زمانیکه موهایتان راچرب کردید حوله با آب داغ بشویید و رطوبت اضافی آن را بگیرید سپس آن را دور سرتان ببندید. این رویه را حداقل هفته ای یک مرتبه انجام دهید این امر سبب تحریک فولیکولهای مو شده که بهبود رشد مو و داشتن موهایی ضخیم از نتایج آن بشمار می آید.

ماسک موی طبیعی

در بیشتر موارد موهای شما هیدراته نبوده که این خشکی مو را بهمراه دارد.احتمال شکنندگی و داشتن موخوره در موهای خشک بسیار است که نتیجه آن ریزش مو و نازک شدن تارهای مو است. پس شما باید با استفاده از ماسک موهای طبیعی موی خود را هیدراته نگه دارید. بهترین نوع آن ، ماسک موی آووکادو است. برای تهیه این ماسک باید نیمی از آووکادوی خام را له کنید و با دو قاشق سوپخوری روغن زیتون خالص مخلوط نمایید تا خمیر یک شکلی بدست آید. بعد از شامپو زدن موهایتان، آب اضافی مو را بگیرید و این ماسک را به موهایتان بمالید. موهایتان را بمدت 15 الی 20 دقیقه با کلاه مخصوص بپوشانید سپس موهایتان را بشویید.

مراقبت های شستشوی مو

شستن منظم موهایتان با شامپو حائز اهمیت است اما استفاده بیش از حد از شامپو باعث خشک شدن مو و از بین رفتن رطوبت کف سر میشود. شستشوی روزانه مو باعث شکنندگی آن شده و احتمال ایجاد موخوره در آن را افزایش میدهد. استفاده از شامپو دو بار در هفته برای داشتن موهایی تمیز کفایت میکند. علاوه بر آن از شستن موهایتان با آب داغ خودداری نمایید زیرا آب گرم باعث آسیب دیدن و خشک شدن و زبری ساقه های مو میشود پس بهترین گزینه استفاده از آب ولرم است. افرادی که موهای چرب دارند سعی مکنند برای رهایی از این چربی هرروز موهایشان را بشویند. برای این افراد استفاده از شامپوهای ملایم توصیه میشود زیرا آسیب کمتری را برای مو ایجاد میکنند.

بسیاری از افراد عادت دارند که پس از حمام موهایشان را در میان حوله می پیچند تا خشک شود اما باید از اینکار پرهیز نمایید زیرا سبب خرد شدن تارهای مو و گره خوردن آنها میشود. زمانیکه موهایتان را شستید بگذارید در هوای آزاد خشک شود و از شانه زدن آن زمانیکه خیس است جدا خودداری نمایید زیرا احتمال شکنندگی موهای مرطوب بیشتر است.

شامپو و نرم کننده

بیشتر شامپو ها از مواد شیمیایی تشکیل شده اند که احتما خشکی و زبری و شکنندگی موها را افزایش میدهند ویا سبب از بین رفتن رطوبت موجود در کف سر میشوند. بیشتر شامپو ها شامل سدیم سولفات هستند که سبب پا شدن چربی و آلودگی از میان موها میشود اما استفاده طولانی مدت از آنها آسیب هایی جدی به مو وارد می آورد. قبل از خرید شامپو به برچسب آن دقت نمایید و یا حتی به جای شامپو میتوانید از نرم کننده و یا شامپوهای حجم دهنده استفاده نمایید.

کاهش استفاده از وسایل حالت دهنده مو

فر کردن و صاف کردن مو بوسیله این دستگاهها در مین مردم رواج یافته است. البته متخصصین توصیه میکنند که اگر میخواهید موهایی ضخیم و سالم داشته باشید، باید استفاده از این ابزارآلات را کاهش دهید.زیرا استفاده مداوم از آنها سبب آسیب دیدن مو و زبر و خشن شدن آن میشود و نکته دیگر اینکه فولیکولهای مو را ضعیف نموده که همین امر سبب ریزش مو میشود.

رژیم غذایی سالم

همانطور که بدنمان برای سالم ماندن نیاز به مواد غذایی مفید دارد، موهایمان نیز برای رشد خود به ویتامین ها و مواد معدنی نیاز دارند. در رژیم غذایی روزانه خود میوه و سبزیجات تازه، آجیل، تخم مرغ و محصولات لبنی و به میزان لازم پروتئین را بگنجانید. همچنین نوشیدن آب به میزان لازم را فراموش نکنید تا موهایی هیدراته داشته باشید.

شانه ی مو

نوع شانه ای که مورد استفاده قرار میدهید در سلامت موهایتان موثر است پس از شانه هایی با دندانه های پهن و از جنس چوب یا استخوان استفاده نمایید.