رشد سریع تر مو با روش های طبیعی

در این مقاله سعی بر آن داریم تا روش هایی ساده برای داشتن موهایی زیبا را به شما معرفی نماییم. سوالی که در این مقاله بدنبال پاسخ آن هستیم چگونگی رشد سریع مو به روش های طبیعی است.

برای قرون متمادی داشتن موهایی بلند نماد زیبایی در زنان بشمار می آمد اگرچه اکثریت افراد از داشتن موهایی ضخیم و انبوه محروم بودند. علاوه بر آن رژیم غذایی نامناسب ، شرایط متضمن سلامت و درمان های خاص مو نیز می توانند کیفیت مو را بدتر کنند.

در انتها این واقعیت را در نظر داشته باشید که هیچگونه معجزه درمانی و یا محصولاتی که بطور ناگهانی رشد مو را سرعت بخشند وجود ندارند. تمام کاری که باید در این رابطه انجام دهید تا به رشد موهایتان کمک نماید این است که باید رژیم غذایی و شیوه زندگی خود راتغییر دهید و همچنین از محصولات مراقبتی موی مناسب استفاده نمایید.

بهبود سلامت خارجی مو

ـ محصولات مراقبتی مو : این محصولات اگر به درستی انتخاب شوند موهایتان را ضخیم و پرپشت می کنند.

در نظر داشته باشید که شامپو و نرم کننده خود را با توجه به نوع مویتان انتخاب نمایید.

از مصرف محصولاتی که دارای مواد شیمیایی هستند خودداری نموده و سعی کنید از شامپو و نرم کننده طبیعی و گیاهی آن استفاده نمایید. این امر مانع از خشکی پوست کف سر ، شوره سر و همچنین ریزش مو می شود. نرم کننده های ارگانیک طبیعی نظیر روغن نارگیل و روغن زیتون به رشد طبیعی مو سرعت می بخشند و هیچگونه عوارض جانبی ندارند.

علاوه بر آن درمان مو با استفاده از نرم کننده های طبیعی بدین گونه است که یک فنجان عسل را با نصف یک فنجان روغن زیتون مخلوط نمایید سپس این مخلوط را به سر خود بمالید و بگذارید نیم ساعت بماند و در انتها موهایتان را با آب بشویید.

ـ ماساژ سر : باور عمومی این است که تحریک نمودن و ماساژ دادن کف سر از جمله عواملی است که به رشد مو بطور طبیعی سرعت می بخشد. ماساژ روزانه کف سر بمدت 10 دقیقه گردش خون در ناحیه کف سر و میزان خونی که به فولیکول های مو میرسند را افزایش می دهد.

این امر نه تنها محکم شدن ریشه های مو را بدنبال خواهد داشت بلکه تقویت و سلامت مو را نیز سبب می شود. همچنین یکی از راههای موثر در رشد مو بطور طبیعی می باشد.

روغن های گیاهی همانند روغن بادام ، روغن نارگیل ، روغن زیتون و روغن جوجوبا جهت کمک به رشد سریع مو مفید می باشند.

ـ نظافت مو : از شانه زدن مداوم مو ها و تکان دادن آنها زمانیکه مرطوب هستند خودداری نمایید. همچنین سعی کنید از محصولات حالت دهنده مو نظیر ژل مو کمتر استفاده کنید.

از آنجایی که کف سر چربی طبیعی جهت مراقبت از ریشه مو و عدم خشکی و آسیب دیدن مو تولید می کند پس بهتر است که یک روز درمیان موهایتان را بشویید. این امر به تولید چربی طبیعی در کف سر و در نتیجه کاهش ریزش مو کمک می نماید. از وسایل حالت دهنده مو نظیر اتوی مو ، هسشوار و فر کننده های مو استفاده ننمایید. در آخر اگر مجبور به استفاده از سشوار هستید بهتر است که از باد سرد آن استفاده نمایید در غیر اینصورت اجازه دهید موهایتان بطور طبیعی خشک شود.

ـ آراستن مو : کوتاه کردن مو بطور منظم دارای اهمیت است . البته برخی از افراد امکان دارد مخالف این نظر باشند زیرا قصد آنها بلند نمودن موهایشان است هرچند که نوک مو از قسمتهای آسیب پذیر بشمار می آید. اگر موهایتان را بطور منظم و در اندازه کم کوتاه نکنید در قسمت انتهایی آن موخره ایجاد می شود. موخره برای خانوم ها کابوس بشمار می آید پس به نفع شماست که هر سه ماه یکبار موهایتان را کوتاه کنید.

ـ شانه زدن مو به روش علمی : آیا می دانید علت چرب شدن موها در صورت عدم شستشو چیست؟ دلیل آن وجود ماده چربی در کف سر است که سبوم ( چربی پوست ) نامیده می شود. عملکرد سبوم بدین گونه است که بطور طبیعی سبب چرب شدن موهایتان می شود.

هرچند که میزان این چربی از فردی به فرد دیگر متفاوت است. در این موارد شانه زدن مو سبب می شود تا پوست سر شل شده و سبوم ( چربی ) بیرون بیاید. شانه و یا برس مو را بردارید و به روش زیر موهایتان را شانه بزنید بدین شکل که از قسمت جلویی مو شروع نمایید و موهایتان را از چپ به راست شانه نمایید در هرمرحله به عقب بازگردید تا به کف سر برسید.

سپس از گوش چپ شروع کنید موهایتان را بسمت پشت گردن شانه بزنید و در هر مرحله به سمت راست بروید. هرشب قبل از خواب موهایتان را اینگونه شانه بزنید تا تفاوت را احساس نمایید.