در ادامه مقاله،نقش ویتامین های گروه B در پیشگیری از ریزش مو، در اینجا نقش ویتامین های دیگر را درجلوگیری از ریزش مو مورد بررسی قرار خواهیم داد:

ویتامین A :

ویتامین A یک ویتامین محلول در چربی است و مصرف دُز مناسب آن بر مشکل ریزش مو غلبه می کند. با این حال ، مصرف بیش از حد ویتامین A باعث ریزش موی بیشتر می شود بنابراین در میزان مصرف آن باید دقت شود. عملکرد :

کمبود ویتامین Aباعث خشک شدن پوست سر و در نتیجه ریزش مو می شود. مصرف دُز مناسب از ویتامین A باعث تقویت ریشه مو و روان شدن آن می شود

منابع حاوی ویتامین A

هویچ ، سبزیجاتی که دارای برگ سبز تیره هستند، تخم مرغ، کدو، طالبی و جیگر منابع مهمی از این ویتامین هستند

ویتامین C :

مصرف این ویتامین به شکل طبیعی ایده آل است . این ویتامین در قالب مکمل های غذایی اثر مشابه حالت طبیعی را ندارد. ویتامین C نه تنها از سرماخوردگی جلوگیری می کند بلکه برای کسانی که از ریزش موی شدید رنج می برند کمک می کند تا خون به طور مناسب در پوست سر جریان یابد و رشد مو افزایش یابد. آنتی اکسیدان های موجود در این ویتامین از زود سفید شدن موهای سر جلوگیری می کند. منابعی که حاوی این ویتامین هستند عبارتند از خانواده مرکبات، گوجه فرنگی، فلفل سبز و قرمز، توت فرنگی، انگور فرنگی هندی، کلم بروکلی، و آناناس می باشد. ویتامین E :

به عنوان یکی از بهترین ویتامین ها برای سالم و درخشان شدن موها می باشد. دلیل تاکید بر استفاده از بادام و روغن زیتون برای مو وجود ویتامین E فراوان در آن ها می باشند. با این حال این ویتامین قابل حل در چربی است و باید به مقدار مناسب مصرف شود . باعث گردش خون در پوست سر می شود و مواد مغذی ضروری برای رشد موی سالم و قوی را تولید می کند. منابع مهم دارای ویتامین E برای رشد مو عبارتند از آجیل، غلات سبوس دار و سبزیجات برگ سبز .

روشن است که مصرف متعادل از ویتامین های ذکر شده قطعا می تواند به کاهش ریزش موی خانم ها کمک کند. اگرچه مکمل های این ویتامین ها در دسترس هستند اما بهتر است این ویتامین ها به شکل طبیعی مصرف شوند.. تنها با رژیم غذایی متعادل می توانیم افزایش ریزش مو را متوقف کنیم.