نرم کننده نوعی فرآورده آرایشی بهداشتی برای بهتر کردن وضعیت و کیفیت ساقه مو ، به ویژه برای کسانی که موهای خشک یا رنگ شده دارند ، است.

نرم کننده ها می توانند باعث بهبود وضعیت ساقه موهای آسیب دیده یا موهایی که الکتریسیته دارند ، شوند ؛ زیرا این محصولات ، پوشش مناسبی روی کوتیکول مو ایجاد می کنند و باعث رفع زبری ، خشکی و آسیب موها می شوند. به همین دلیل شما باید نرم کننده را فقط به ساقه موهایتان بمالید و از قرار دادن آن روی ریشه موها و کف سر خودداری کنید.

اگر نرم کننده به درستی و تنها برای ساقه موها مورد استفاده قرار بگیرد ، نمی تواند ربطی با ریزش مو داشته باشد. یعنی ممکن است ریزش مو فقط در صورت استفاده نادرست از نرم کننده ها یا داشتن زمینه ریزش مو اتفاق بیفتد و این موضوع ربط چندان مستقیمی به نرم کننده نداشته باشد.

در نهایت می توان گفت افرادی که حس می کنند با استفاده از نرم کننده دچار ریزش مو می شوند باید بدانند که زمینه ابتلا به ریزش مو را دارند و به همین دلیل بهتر است به دنبال پیدا کردن علت ریزش موهایتان باشند.

انجام آزمایش برای پی بردن به ابتلا به فقر آهن ، مشکلات هورمونی و مشکلات تروئید احتمالی به چنین افرادی توصیه می شود و برای این بررسی ها ، مراجعه به متخصص پوست و مو توصیه می شود.