اگر مشکل شما فقط موهای چرب است و شوره سر ندارید لزومی ندارد شامپوهایی که حاوی داروهای ضد قارچ مانند کتوکونازول ، سلنیوم سولفاید و... هستند به سرتان بزنید.

بهتر است فقط از شامپوهای مخصوص موهای چرب استفاده کنید تا بی دلیل با مصرف شامپوهای ضد شوره دچار مقاومت دارویی نشوید ولی اگر در کنار موهای چرب از خارش و شوره سر رنج می برید ، می توانید هفته ای یک تا 2 بار از شامپوهای ضد شوره استفاده کنید. توصیه می کنم هر چند وقت یک بار نوع شامپوی ضدشوره تان را تغییر دهید تا دچار مقاومت دارویی و ضد قارچی نشوید.

شستن سر افراد کم مو

شستن پوست سرهای بدون مو نیز از اهمیت زیادی برخوردار است و افرادی که کم مو یا طاس هستند ، نباید سلامتی پوست سرشان را نادیده بگیرند.

اینکه شما با چه نوع شامپویی سرتان را بشویید ، بستگی به وضعیت پوست سرتان دارد. به طور کلی ، اگر پوست سر شما خشک یا حساس باشد ، بهتر است آن را با شامپو بچه بشویید.

این در حالی است که اگر پوست سرتان چرب است ، باید شست و شوی آن را با شامپوی مخصوص موهای چرب انجام بدهید تا مشکل پوستی خاصی در این ناحیه برایتان ایجاد نشود. البته باید به این نکته هم توجه داشته باشید که هنگام شست و شوی آن را با شامپوی مخصوص موهای چرب انجام بدهید .تا مشکل پوستی خاصی در این ناحیه برایتان ایجاد نشود.

البته باید به این نکته هم توجه داشته باشید که هنگام شست و شوی پوست سر یا حتی موها ، از چنگ زدن کف سر پرهیز کنید. بد نیست بدانید که این کار می تواند باعث تحریک غدد سباسه پوست سر و ترشح بیشتر چربی شود.