تعداد دفعات صابون یا شامپو زدن نیز باید رعایت گردد زیرا شستشوی مو به دفعات خیلی زیاد با هر کیفیتی که مو داشته باشد می تواند در طول زمان منجر به اختلالات مو شود. در هر نوبت حمام نیز بهتر است شامپو را دو قسمت کرده تا بتوانید دوبار متوالی موها را شسته و هر بار با آب صاف و زلال آبکشی کنید. کسانی که حالت استثنایی داشته و بدلیل حساسیت شدید پوست سر، استعمال صابون یا شامپو را به سختی تحمل می نمایند، بایستی به پزشک متخصص پوست و مو مراجعه نمایند تا دستورات لازم تجویز گردد.

برس زدن روزانه ی موها و ماساژ مرتب آن باعث تشدید سرعت جریان خون شده و نیز مانع از جمع شدن گرد و غبار و کثافات در سر گشته و سبب می گردد تا هوا بهتر به ریشه موها برسد ولی در هرحال تعداد دفعات برس کشیدن روزانه موها نبایستی از دو بار تجاوز کند زیرا برس زدن های خیلی شدید و مکرر و یا خیلی طولانی موجب شاخه شاخه شدن نوک مو، شکسته شدن مو و ریزش آن می گردد.

لازم است موها را تقریباً هر 3-4 هفته یک بار اصلاح نمود و برای این کار باید یک سالن آرایش خیلی تمیز انتخاب کرد تا از انتقال عفونتهای میکروبی یا انگلی و قارچی به وسیله وسایل آرایش کثیف که بقدر کافی تمیز نشده اند جلوگیری شود.

پس از شستشو برای خشک کردن موها از مالش شدید با حوله خودداری نمایید بلکه به جای آن موها را با فشار دادن به حوله خشک کنید. زیرا موی تر دارای قوه ی کشش کمتری است و به آسانی می شکند همچنین برای خشک کردن کامل موها از خشک کننده هایی استفاده کنید که حرارت آن قابل تنظیم باشد تا از حرارت دادن زیاد به موها خودداری شود.

برای بهداشت موها به برنامه غذایی نیز باید توجه خاص شود. ویتامینها و کلسیم برای سلامت مو موثرند. ناراحتی های عصبی، بی خوابی، بدی تغذیه در وضع موها اثر مهمی داشته لذا باید مورد توجه واقع شوند.