ریزش مو

به یاد داشته باشید که مو از ریشه رشد می کند و 95 درصد مشکلات مو نیز از ریشه آغاز می شود.

موها تقریباً در تمام نقاط بدن به غیر از کف دست و پا یافت می شوند و ساختمان و چرخه رشد آن در تمام نقاط بدن یکسان است. اصطلاح پزشکی برای ریزش مو (آلوپسی) است ریزش مو وقتی خیلی شدید باشد، برجنبه های مختلف زندگی شخص تأثیر می گذارد و حتی باعث کاهش اعتماد بنفش می شود.

ریزش مو اغلب با علایمی از قبیل نارک شدن و کم پشت شدن مو در تمام نقاط سر و ریزش خفیف در وسط سر و فرق بین موها ظاهر می شود.

ژن عامل ریزش مو

به نظر می رسد که حساسیت پیازه مو در مقابل این هورمون ناشی از فقط یک ژن نیست بلکه ناشی از مجموعه ای از ژنهاست که از نسلی به نسل بعد منتقل می شوند. در اکثر قریب به اتفاق موارد، این ژنها اگر وجود داشته باشند، نسل بعد از نسل خود را نشان می دهند، اما گاهی به صورت تصادفی در یک نسل خود را نشان نمی دهند. جالب اینجاست که در زنان دو کپی از این مجموعه ژنها لازم است تا طاسی بوجود آید اما در آقایان یکی کپی از این ژنها کافی است تا طاسی پدید آید.

عوامل ریزش مو

وراثت : در خانواده که پدر و مادر و یا یکی از آنها دچار طاسی یا کم مویی هستند کودکان آن خانواده هم به احتمال زیاد دچار این کم مویی می باشند. پیری یکی از عوامل مهم طبیعی ریزش مو می باشد.

همانطور که پوست بدن در اثر پیر شدن کم کم حالت نرم و لطافت خود را از دست می دهد و سخت می شود و سپس به علت عدم گردش خون چین و چروک در آن پیدا می شود، مو هم به همین ترتیب در اثر پیر شدن سخت می گرددو پیاز مو قدرت جذب مواد غذایی را از دست داده و در نتیجه شروع به ریزش می کند.