از جمله ی داروهای گیاهی و گیاهانی که سهم به سزایی در کاهش سطح تولید هورمون DHT و جلوگیری از آسیب رسانی DHT بر فولیکول موها دارند می توان به مواد گیاهی ذیل اشاره نمود :

گیاهان چینی

در سال 1990، دکتر Zhuang ، GuaueJ ، دارویی با عنوان Fabaolal اختراع نمود.

این دارو که نوعی داروی گیاهی و سنتی چینی است نقش یک مینی اکوسیستم (mini eco- system) را ایفا می نماید. از آن جاییکه اغلب ریزش مو در افراد بواسطه ای کاهش مواد مغزی موجود در خون و عدم برخورداری بدن از مواد حیاتی انرژی زاست از آن رو با اختراع این دارو نیاز بدن به مواد مغذی و حیاتی تا حدودی مرتفع گردیده است. این محلول الکلی از گیاهان دارویی سنتی جنینی با عنوان Salvia Officiuales a Aralia Quin quetolia CarayaAlba ، Astragalus ، gelicaroot و Corthamis Tinctorius ترکیب یافته است.

He Shou Wu

گیاه دارویی بسیار مشهور چینی است که بعنوان دارویی محرک رویش مجدد و جوان سازی موهای انسان کاربرد دارد. این دارو حاوی انرژی سرشار عامل تصفیه خون و عامل تقویت کننده و غذا سازنده به فولیکول موهاست.

Saw Palmetto

محلول گیاهی فوق ریز را موها را کاهش داده و بواسطه ای کاهش تولید هورمون DHT در ناحیه ی فولیکول مو باعث تحریک رشد موها می گردد.

چای سبز (Green Tea)

چای سبز نوعی داروی گیاهی چینی است که به جلوگیری از ریزش موهای الگوی مردانه (MPB) کمک کرده و میزان تولید هورمون DHT را به مقدار قابل ملاحظه ای کاهش می دهد.

Pygeum

این دارو از پوست درخت همیشه بهار آفریقایی که عامل از میان برنده آنزیم 5-Alpha Rductase است بطور گسترده ای در اروپا جهت جلوگیری از ریزش موها به شیوه ی ریزش موهای الگوی مردانه (MPB) به کار می رود.