مقداری کثیرا و زرده تخم مرغ را باهم مخلوط کنید و به سر خود بمالید (مشروط بر اینکه سر شما چرب نباشد). مالیدن زرده تخم مرغ فقط برای موهای خشک است و موهای چرب باید از مورد سبز و آب نخود استفاده کنند.

خمیر اطراف تخم مرغ های انواع خربزه نیز برای جلوگیری از ریزش موها بسیار مفید است. حتی آب گرمک و طالبی نیز برای تغذیه مو از خارج نیز بسیار مفید است. برای این کار کافی است که تخمه ها را در دست مالش داده و چربی آنها را بر سر بمالید و بگذارید 1 ساعت بماند و خشک شود و بعد سر خود را با آب نیمه گرم بشویید.

استفاده از جوشانده جوی دو سر (یولاف) اثر بسیار خوبی در استحکام موها دارد.

مقداری شاهی را ریز نموده، سپس آنرا خوب له کرده به طوری که آب آن خارج شود. این آب را با مقداری روغن زیتون مخلوط کنید و بسر خود بمالید و پس از گذشت 6 ساعت موها را خوب شست و شو دهید.

مقداری برگ خشک مریم گلی را در مقداری آب جوشیده ریخته و در ظرف را ببندید تا دم بکشد و سپس به مدت 10 دقیقه به آن حرارت دهید، پس از آن این مخلوط را صاف کرده و به سر خود بمالید. این نسخه باعث تقویت پوست و جلوگیری از ریزش مو می شود.

استفاده از جوشانده غلیظ آویشن شیرازی و مالیدن آن به سر، باعث تقویت پیاز مو می شود و از ریزش آن جلوگیری می کند.

استفاده از روغن گل نسترن و روغن گل همیشه بهار برای موهایی که ریزش دارند بسیار مفید می باشد. روغن زیتون را با روغن اوکالیپتوس به نسبت های مساوی مخلوط نمایید و سپس آن را به سر خود مالیده و بگذارید تا 2 ساعت بماند و سر را با آن ماساژ داده و بعد بشویید. این عمل از ریزش مو جلوگیری می کند.