شوره سر

پوست سر بطور طبیعی لایه های قدیمی را از خود جدا کرده و لایه جدید را جایگزین می کند اگر این جایگزینی از حالت طبیعی خارج شود به صورت شوره در بین موها نمایان می شود.

علت دیگر شوره می تواند اختلالات هورمونی ، چربی پوست و یا بستگی به نوع تغذیه باشد، اگر شوره خشک درمان نشود به شوره چرب یا سبوره منتهی می گردد.

سبوره

سبوره حالتی از شوره سر است که در پی افزایش چربی مو بروز می نماید. یعنی شوره چرب را سبوره می نامند. در این حالت مو حالت چسبندگی و چربی به خود می گیرد و سریعاً منجر به بدبویی موی سر می شود. برای درمان سبوره می توان از داروهایی که برای شوره سر توصیه شده است استفاده نمایید. برای بهبود می توان سر را با صابون هایی که ترکیبات گوگرد دارند استفاده نمود.

رفع کننده شوره سر

مواد اولیه :

2 ل. آب جوش 4 ق. غ. گل بومادران

2 ل. سرکه

طرز تهیه و مصرف :

گل بومادران را در ظرفی ریخته آب جوش را به آن اضافه نمایید یکساعت صبر کرده سپس سرکه را در آن بریزید. پس از یک روز مخلوط را صاف کرده در شیشه ای بریزید. قبل از حمام مقداری از آن را به سرماساژ دهید. نیم ساعت صبر کرده سپس سر را بشوئید.

فواید : این لوسیون بوی خوشی دارد و اثر محافظ و ضد شوره نیز بر موها می گذارد. به علت داشتن ویتامین های متعدد در گل بومادران از ریزش مو جلوگیری می کند و هم چنین قوی کننده و ترمیم کننده موهای ریخته نیز می باشد.

شوره سر چیست و چگونه میتوان آن را از بین برد؟