شامپو ضد شوره

مواد اولیه :

6 ق. غ. پودر برگ گزنه 2 ق.غ. مریم گلی

3 ل. آب جوش 2 ق. غ. آویشن

6 ق. غ. رنده شده صابون زیتون سرکف

طرز تهیه و مصرف :

پودر گیاهان را در ظرفی ریخته آب را بر روی آن بریزید، مدت 20 دقیقه بر روی حرارت ملایم قرار داده سپس آن را صاف نموده و صابون زیتون را به آن اضافه نموده بر روی حرارت قرار داده هم بزنید تا مخلوط به حالت شامپو درآید از روی حرارت برداشته پس از سرد شدن آنرا در ظرفی بریزید. 24 ساعت صبر کنید و قبل از مصرف شامپو را تکان دهید. موها را شسته شامپو را به سر بمالید. بعد از 20 دقیقه سر را خوب بشوئید تا بین موها اثری از شامپو باقی نماند و سپس سر را خشک کنید.

فواید: با مصرف این دارو در موهایتان شوره مشاهده نخواهید کرد.

شامپو ضد شوره

مواد اولیه :

2 ل. آب جوش 1 ق.غ. گزنه

6 ق.غ. رنده شده صابون زیتون 1 ق.غ. جعفری

1 ق.غ. بوراکس

طرز تهیه و مصرف :

آب را بر روی گزنه و جعفری ریخته، در ظرف را ببندید مدت 20 دقیقه صبرکنید سپس آن را صاف کرده و صابون را به محلول اضافه نموده، بر روی حرارت گذاشته مدت 10 دقیقه به آرامی بجوشد از حرارت برداشته و بوراکس را بدان اضافه نموده صبر کنید تا سرد شود آن را در ظرفی ریخته پس از 24 ساعت مصرف کنید.

همیشه قبل از مصرف شامپو را تکان دهید. برای اینکه شامپو اثر مطلوب خود را بگذارد ابتدا سر را با شامپو بشوئید و در مرتبه دوم مدت 5 دقیقه شامپو بر روی سر بماند بعد از آن سر را بشوئید.

فواید : اگر موهای شما شوره می زند، هفته ای یک بار از این شامپو استفاده نمائید. پس از چند هفته متوجه بهبود موهای خود خواهید شد. جعفری و گزنه برای رشد مو مناسب است و از ریزش مو جلوگیری می کند.

چند روش عالی برای تهیه شامپو طبیعی ضد شوره