شامپو ضدشوره

مواد اولیه :

1 ق.غ. گلیسیرین 10 ق.غ. رنده شده صابون زیتون

4 ق.غ. بابونه 2 ل. آب مقطر

2 ق.چ. روغن لیمو

طرز تهیه و مصرف :

پودر بابونه را همراه با 1 لیوان آب مقطر بر روی حرارت قرار داده پس از 5 دقیقه آن را برداشته و صاف کنید. روغن ها و صابون را به محلول اضافه نموده مدت 20 دقیقه بر روی حرارت قرار دهید آنقدر هم بزنید تا صابون حل شود از حرارت برداشته صبر کنید تا سرد شود. از این شامپو برای رفع شوره شوره می توانید استفاده نمائید. پس از شستن سر 2 قاشق غذاخوری سرکه را در 1 لیوان آب ریخته به سر ماساژ دهید سپس موها را خشک کنید.

فواید : با مصرف این شامپو موهای سر تقویت شده از شوره سر کاسته می شود. مصرف سرکه یکی از داروهای موثر برای رفع شوره سر می باشد. روش تهیه روغن لیمو در همین کتاب توضیح داده شده است.

محلول ضدشوره و چربی

مواد اولیه :

4 ق.غ. سوسنبرخشک (نعناع) یا 8 ق.غ. یا سوسنبرتازه

2 ل. سرکه سیب (انگور) 2 ل. آب جوش

طرز تهیه و مصرف :

سوسنبر را در ظرف آب ریخته مدت 10 دقیقه بر روی حرارت قرار داده سپس از روی حرارت براشته پس از 2 ساعت آن را صاف کرده و سرکه را به آن اضافه نمائید. مدت 2 روز صبر کرده و برای مصرف ابتدا موها را شسته 3 قاشق غذاخوری از محلول را در 1 لیوان آب ریخته و مدت 5 دقیقه به کف سرماساژ دهید سپس موها را خشک کنید.

فواید : این پاک کننده نه تنها چربی مو بلکه صابون هایی را که در اثر خوب شسته نشدن مو بین موها باقی مانده پاک می کند و این محلول باعث معطر شدن موی سر می شود و استفاده مداوم از آن مانع شوره زدن موی سر می گردد.

طرز تهیه شامپو و محلول ضد شوره و چربی مو