HAIR2

زمانیکه مو خیس است مقاومت آن کمتر است، بنابراین از شانه‌کردن آن در حمام خودداری کنید و فقط با انگشتان شانه کنید. در ضمن حوله را برای خشک‌کردن موها روی آن ماساژ ندهید و فقط روی آن بگذارید تا خشک شود

اگر مو را محکم ببندیم شکننده می‌شود، زیرا موادغذایی به خوبی در ساقه مو منتشر نمی‌شود. اگر موها به مدت طولانی بسته باشند این مشکل ایجاد می‌شود و باید موها را ملایم و با فشار کم بست، زیرا با بستن ملایم از ریزش مو نیز جلوگیری می‌شود. خوابیدن با موهای بست ه درست نیست، زیرا وقتی ما در خوابیم، سلول‌های مو فعال‌تر هستند و رشد می‌کنند و با بستن مو دچار مشکل می‌شوند و فرم‌دهی مو را دچار اشکال می‌کند. برای خشک‌کردن موها نیز از پایین‌ترین درجه حرارت سشوار استفاده کنید تا کمتر به ساقه مو آسیب برسد. باید بدانید که ساقه مو، زنده نیست و رشد نمی‌کند. در واقع مو تجمع پروتئینی است به نام کراتین که در داخل فولیکول مو با پرشدن فضای داخل فولیکول به بیرون رانده و به منزله رشد مو شناخته می‌شود. در واقع شما با بهبود وضعیت تغذیه‌ای که غنی از مواد پروتئینی باشد می‌توانید باعث تسریع رشد مو شوید.

هیچ شامپوی نمی‌تواند باعث تسریع و تشدید رشد مو شود. در واقع رشد مو ژنتیکی است و تا حدود کمی تغذیه در آن دخالت دارد. مراقبت نکردن و شکسته‌شدن انتهای مو با روش‌های مختلف آرایش، رنگ، شامپوکردن و برس‌کردن موجب آسیب انتهای مو و خورده شدن آن می‌شود و باید از روش‌هایی استفاده کرد که به قسمت انتهایی مو آسیب وارد نکند. استفاده از نرم‌کننده مناسب و شست‌وشوی آن با آب خنک روشی است که توصیه می‌شود. همچنین ماساژ کف سر با قسمت نرم سرانگشتان به صورت ملایم و با حرکات چرخشی تا حدی که در پوست سر گرما را احساس کنید می‌تواند در سلامت مو موثر باشد.