بهترین طریقه طبیعی خشک کردن موها

معمولاً هرکسی پس از شستشوی موها به خشک کردن آنها می پردازد، و این یک امر عادی می باشد.

خشک کردن موها به طرق و اشکال مختلف صورت می گیرد اغلب افراد تمامی موها را با حوله خشک می کنند گروهی نیز پس از آبگیری موها به وسیله حوله برای خشک کردن آنها از سشوار استفاده می نمایند و در فصل تابستان بعضی موها وارد کردن فشار به پوست سر خشک نمود بعبارت بهتر بهنگام خشک کردن موها با حوله نباید این تماس سنگین باشد و به آنانکه عادت کرده اند، با حرارت داغ سشوار موهایشان را خشک شود توصیه می شود، که با حرارت معمولی (نه سرد- نه داغ) و با رعایت فاصله لازم (حدوداً 30 سانتی متر از سر) این کار را انجام داده، هرگز با استفاده از حرارت زیاد و یا با فشار کردن به پوست سر و موها به خشک کردن آنها اقدام نکنند، زیرا این اقدامات موجب تحریک غدد پوست سر شده، چوب شدن موها را دامن می زنند.

آنچه که گفته شد درباره راههای معمولی خشک کردن موها بود ولی راه طبیعی تر و بهتری را پیشنهاد می کنیم که مناسب ترین شیوه خشک کردن موها به شمار می رود.

در این روش پس از شستشوی موها و آبگیری حوله با استفاده از نور آفتاب موها را خشک می کنیم در اینکار علاوه بر خشک کردن موها به حالت کاملاً طبیعی از مزایای انرژی خورشیدی نیز استفاده خواهیم برد.

نحوی دقیق عمل بدینصورت است که پس از گرفتن آب موها توسط حوله در تابستان در هوای آزاد و زیر پرتو خورشید و در زمستان درون اتاق و در مقابل پنجره ای که آفتاب از پشت شیشه به داخل اتاق می تابد از نور خورشید استفاده می کنیم، که مدت زمان این عمل ده تابیست دقیقه می باشد.

بهتر است در حین خشک کردن موها بر روی صندلی نشسته، گاه گاهی نیز به لای موها فروبرده آنها را به این سو و آن سو خواباند. هرچند دقیقه یک بار نیز می توان موضع خود را تغییر داد و در همان حالت نشسته به سمت پایین خم شده، موها را تکان داد، تا بدین ترتیب نور خورشید به تمام سطوح پوست سر و لای موها برسد.

با انجام عمل مذکور، فزون بر اینکه، موها به بهترین طریق ممکن و طبیعی خشک می گردند، از مزایای بسیار آفتاب مخصوصاً از ویتامین D حاصل از تابش نور خورشید بر پوست بدن نیز، استفاده شایانی می توان بود.

اگر امکان انجام چنین کاری، همیشه برای شخص میسر نبوده، یا به علت مشغله زیاد، فرصت آن، همواره بدست نیاید، لااقل سعی شود در هر زمانی که، چنین فرصتی بدست آید با انجام این عملف حداکثر استفاده در راستای سلامتی موها برده شود. بویژه در مورد خانمهایی که برای مدل به موهایشان عادت دارند، که آن ها را بپیچند. این اشخاص می توانند، پس از استحمام و آبگیری موها بوسیله حوله (قبل از خشک شدن کامل موها) ، آن ها را توسط بیگودیهای مناسب پیچیده در وضعیت نشسته و پشت به آفتاب قرار گیرند، بطوریکه نورخورشید از پشت سر به موها بتابد و به پوست صورت نخورد (بخصوص افرادیکه پوست صورتشان نسبت به اشعه آفتاب حساسیت داشته، در صورت این برخورد و تماس بین آنها، پوست دچار لک میشود)، و درعین حال در این مدت چند دقیقه ای، گاهی سر را بطرف جلو و پایین خم نمایند، تا کمکی در جهت تسریع و تسهیل جریان خون به پوست سر باشد.