آیا استفاده از صابون و شامپو های گیاهی درست است؟

چون موهای افراد غالباً آسیب های شدیدی متحمل شده و توان طبیعی خود را از دست داده اند لذا ممکن است با وجود استفاده از صابونهای گیاهی سر تا مدتی شاهد ریزش موها باشند که جای هیچگونه نگرانی نیست زیرا موهای جدید به جای آنها می رویند که کاملاً سالم و طبیعی می باشند همچنین علاوه بر امکان مشاهده ریزش مو هنگام استعمال شوینده گیاهی سر ممکن است التهابات و حساسیتهایی (که ناشی از مصرف طولانی مواد شوینده شیمیایی می باشد) نیز در پوست و مو های سر مشاهده شود که استعمال مداوم صابون مخصوص سر باعث فروکش نمودن این واکنشها و بازگشت حالت طبیعی پوست و موهای سر می شود و در این رابطه نیز جای هیچگونه تشویش و نگرانی نمی باشد.

سخن آخر اینکه صابون گیاهی مخصوص سر علاوه برداشتن خصوصیات یک شوینده پاک کننده ایده آل معجون و آمیزه ای از عصاره های گیاهانی است که هریک به تنهایی خواص بسیار مفیدی را برای پوست و موهای سر دارند. قسمت اعظم حجم صابون مخصوص سر از مواد گیاهی تشکیل شده است، بطوریکه هنگام استعمال آن ذرات ریزگیاهی در میان کف حاصل کاملاً مشهود است، و در واقع پوست و موهای سرمستقیماً با این نباتات مفید شسته می شوند، که علاوه بر انجام عمل شستشوی سر (توسط این مواد و ذرات گیاهی) با قرار گرفتن در لابلای موها و سطح پوست سر، اثرات طبی خود را بروز می دهند. همچنین اگر برای چند دقیقه صابون گیاهی مخصوص سر مرطوب شده را در جایی قرار دهیم، ذرات گیاهی جدا شده از آن و قرار گرفته برسطح محل مزبور کاملاً قابل مشاهده اند.

چون گیاهان بکار رفته در این شوینده، هرکدام رنگ و بوی خاصی خود را دارند، و به هنگام پخت صابون با یکدیگر مخلوط می شوند، لذا ترکیب صابون، برنگ تیره در می آید و همچنین آثار ذرات گیاهی که از صابون خیس بجای می ماند نیز به این رنگ می باشد. البته این رنگ تیره به هنگام مصرف هیچ تأثیری بر رنگ مو ها ندارد.لازم به ذکر است که در تهیه این شوینده، هیچ نوع رنگ و اسانس غیرطبیعی بکار نرفته است، بلکه این صابون رنگ و بویی طبیعی داشته و هیچگونه اثر سویی بر موها ندارد.

گیاهان برگزیده و بکار رفته در ساخت این شوینده بصرف گیاه بودن و داشتن منشاً طبیعی برای این امر انتخاب نشده اند بلکه از میان گیاهان طبی و سنتی تقویت کننده و مفید برای موها آنهایی گزینش شده اند که بیشترین خواص دارویی و تقویتی را داشته و هیچگونه حساسیتی را در هیچ نوع پوستی ایجاد نمی کنند که این خود مستلزم کاوشها و پژوهشهای فراوان و مستلزم زمانی طولانی بوده است به عنوان مثال در ساختار این شوینده ماده گیاهی مشهور و دارای سابقه ای کهن همچون سدر بکار نرفته است زیرا همانگونه که قبلاً توضیح داده شده سدر با اینکه اثرات مفید و تقویت کننده ای برای موها دارد لیکن بمرور زمان سفیدی زودرس را در موها دامن میزندکه این خاصیت عامه پسند نمی باشد. در حالیکه ترکیب این شوینده سرحاوی گیاهان و مواد طبیعی بسیاری که در طول تاریخ طب سنتی بر فواید سلامتی بخش آنها مهر تأیید زده شده است می باشد بنابراین این صابون معجونی از جوهرهای مفید نباتات طبی است که تأمین کننده بهداشت و سلامت کامل پوست سر و موهاست.