روغن آرگان روی موهای مرطوب بهتر عمل می کند

بیشتر متخصصین پوست و مو عقیده دارند بهترین زمان استفاده از روغن آرگان بلافاصله پس از حمام روی موهای نمدار است. قبل از خشک کردن موها برای محافظت از آنها در برابر حرارت، درخشندگی بیشتر و کاهش وزی موها از آرگان استفاده کنید. اما پس از اسفاده از آرگان هرگز موها را اتو نکشید زیرا باعث پخته شدن موها خواهد شد. برای استفاده از آن تنها کافی است چند قطره روغن را به دستان خود زده و با استفاده از انگشتان به ساقه موها و پوست سر ماساژ دهید تا نتایج آن را مشاهده کنید.

در استفاده از آرگان زیاده روی نکنید

نکته ی کلیدی این است که هر خوبی زیادی تبدیل به بدی خواهد شد. استفاده از وغن آرگان دو بار در هفته کافی است و استفاده بیش از حد باعث تحریک غدد چربی پوست شده و موها و پوست سر همیشه چرب خواهند بود.

روغن آرگان برای انواع مو مناسب نیست

به طور کلی روغن آرگان برای موهای خشک و معمولی بیشتر مورد استفاده است. اگر موها به طور طبیعی چرب است، روغن آرگان باعث چربی بیش از حد موها خواهد شد. بنابراین بهتر است روغن آرگان را در محصولات بهداشتی مصرف کنید مانند شامپوها و نرم کننده های حاوی آرگان که باعث تقویت موهای شما خواهد شد.

تسکین دهنده پوست سر خشک و حساس

شوره سر را فراموش کنید. درمان آن در این ماده طبیعی است. خواص طبیعی روغن آرگان دشمن شوره سر و پوست حساس است. روغن آرگان بهتری مرطوب کننده است که حاوی فنول طبیعی بوده و سرشار از آنتی اکسیدان هایی نظیر ویتامین E و سایر آنتی اکسیدان های مفید برای فولیکول های مو است. نه تنها باعث افزایش رشد موها می شود، بلکه باعث می شود موهای سالم و ضخیم رشد کند. نتیجه تحقیقات نشان می دهد 44 درصد از افرادی که از روغن آرگان برای رویش مجدد موها استفاده کرده اند نتیجه ای شبیه به داروی ماینوکسیدیل دریافت کرده اند با این تفاوت که عوارض جانبی آن را مشاهده نکردند.

آرگان اصل و تقلبی را تشخیص دهیم

روغن آرگان اصل و تقلبی را می توان از قیمت آن نیز تشخیص داد. کیفیت روغن اصل و غیر اصل بسیار متفاوت است. محصولات تقلبی درصد کمتری آرگان داشته و بیشتر آن پر کنده های متفرقه است. برای دستیابی به نتیجه یکسان، مقدار مصرف روغن آرگان تقلبی از روغن اصل بیشتر خواهد بود.

محافظت در برابر آسیب های زیست محیطی به وسیله روغن آرگان

روغن آرگان بهترین آبرسان و محافظت کننده مو در برابر آسیب آفتاب، کلر و آبهای دارای املاح و نمک است.