drمه شو: زمانی که پوست ما قادر به حفظ رطوبت نباشد و سطح سبوم کاهش یابد؛ پوست، خشک و پوسته پوسته می شود. اغلب این امر منجر به کشیدگی و ناراحتی و خارش پوست صورت می گردد؛ بخصوص پوست روی گونه ها و اطراف لبها بسیار خشک می شود و تنها در صورت استفاده از مرطوب کننده ها، نرم و ملایم می گردد.

در اکثر مواقع، رطوبت حاصل از کرم مرطوب کننده، بزودی از بین می رود و پوست دوباره خشک می شود. کم شدن و از دست دادن آب بدن، بیشترین احتمال ایجاد مشکل خشکی پوست است. خشکی پوست به خاطر ننوشیدن آب کافی در طول روز و یا مصرف بیش از حد کافئین و انواع فراورده ها و محصولات شکری و شیرین می باشد.

کمبود ویتامین های "A" و "B"، عادات غذایی ناسالم و مصرف کم مواد غذایی سالم نیز به این مشکل دامن می زنند.

به یاد داشته باشید که بطور طبیعی پوست های خشک به هیدراتاسیون بیشتر نیاز دارند و از این رو، مصرف آب کافی نقش اصلی را در بافت پوست بازی می کند.

هر نوع از مواد پاک کننده صورت، کرم های پوست، لوازم آرایش و محصولات مراقبت از پوست که شما از آنها استفاده می کنید، می توانند علت خشکی پوست باشند.

اگر پوست به مواد اولیه موجود در هر یک از محصولات آرایشی و یا مراقبت از پوست، حساسیت داشته باشد خشک می شود و دچار سوزش و یا خارش می گردد.

علاوه بر این، اگر شما روزانه چندین ساعات را در اتاق های مجهز به سیستم تهویه هوا بگذرانید، احتمالا پوست شما خشک خواهد شد.

به غیر از عوامل مؤثر در خشکی پوست مذکور، بیماری های ژنتیکی، اختلالات هورمونی، بیماری هایی مانند پسوریازیس و یا دیابت نیز می توانند از جمله عوامل خشکی پوست محسوب گردند.