so2مه شو: همه خواستار پوستی نرم و صاف هستند. در واقع، داشتن پوستی صاف و نرم در همه قسمتهای بدن مانند دست، بازوان، پاها و البته صورت، آن چیزی است که همگان به دنبال آن هستند. با رعایت نکات زیر می توانید صاف ترین و نرمترین پوستی را که تصور می کنید، داشته باشید:

1- از یک رژیم غذایی متعادل پیروی کنید. سعی کنید از میوه ها، سبزیجات، آجیل و محصولات لبنی زیاد استفاده کنید. اگر غذاهای پر کالری مانند کیک و امثال آن زیاد استفاده می کنید، مصرف آنها را کاهش دهید زیرا یک دلیل اصلی ایجاد آکنه و جوش، رژیم های غذایی نامناسب هستند.

2- پوست خود را لایه برداری نمایید. سعی کنید با مواد طبیعی و یا مواد بهداشتی مرغوب و یک اسفنج مناسب، پوست خود را لایه برداری کنید، سپس پوست را با حالت ضربه ای با آب بشویید و خشک نمایید تا تحریک نشود ولی از لایه برداری روزانه اجتناب کنید زیرا باعث خشکی پوست می گردد.

3- پوست خود را همیشه مرطوب نگه دارید. هر روز با کرم های مرطوب کننده مناسب، پوست بدن خود را مخصوصا پوست صورت، گردن، دستها و بازوان را مرطوب سازید. این کار نه تنها پوست را هیدراته نگه می دارد بلکه باعث نرمی و صافی آن نیز، خواهد شد.

4- فقط از بهترین محصولات استفاده نمایید. از رفتن به فروشگاه های ارزان و خرید محصولات آرایشی و بهداشتی ارزان قیمت اجتناب کنید زیرا محصولات ارزان همیشه مطمئن نیستند. گاهی اوقات مواد شیمیایی به پوست، آسیب بسیار زیادی وارد می کنند.

5- هرگز جوش و لکه های صورت را دستکاری نکنید. با این کار فقط جای آنها باقی خواهد ماند و پوستتان قرمز و ناهموار خواهد شد. به جای آن، برای لکه ها و آکنه های خود، از کرم های مناسب استفاده نمایید، صورت خود را با آب شسته و تمیز نگه دارید و یا جوش و آکنه ها را به حال خود رها سازید تا بهبود یابند.

6- از میزان آرایش خود بکاهید. اگر می خواهید پوستی صاف و زیبا داشته باشید، سعی کنید مصرف لوازم آرایشی مخصوصا پوشاننده هایی مانند پنکک ها و کرم پودرها را کمتر کرده و به جای آنها، از کرم های ضد آفتاب SPF دار استفاده کنید. این کرم ها نه تنها برای پوست ضرر ندارند بلکه باعث سلامت و بهبود آن نیز می شوند.

7- همیشه پوست خود را تمیز نگه دارید. سعی کنید با شستن و یا دوش گرفتن، هر روز پوست خود را تمیز نگه دارید. البته از آب داغ هیچگاه استفاده نکنید زیرا باعث خراب شدن پوست می گردد.

8- زیاد آب بنوشید. این عمل نه تنها باعث می شود پوست شما را هیدراته نگه دارد بلکه بدن را از وجود سموم پاکسازی کرده و باکتری های ایجاد کننده آکنه را نیز از بین می برد.

9- به روش درست اصلاح نمایید. همیشه اپیلاسیون را در بهترین سالن های آرایش و زیبایی و با رعایت نکات بهداشتی انجام دهید. برای رفع موهای زائد به جای تیغ از موم و یا اپیلاتور استفاده کنید.