a

مه شو: روغن آفتابگردان طبیعی، راهی سالم برای التیام پوست و حفظ سلامت آن می باشد. سالهاست که خواص مرطوب کنندگی، نرم کنندگی و آرام بخشی آن شناخته شده است .

روغن آفتابگردان جهت مصارف دارویی، آرایشی و بهداشتی به کار می رود و چنانچه شما از اگزما ، آ کنه ، التهاب و بطو کلی قرمزی و تحریک پوست خود رنج می برید، استفاده از این روغن ، می تواند گزینه مناسبی باشد. روغن آفتابگردان، یک محصول عالی جهت حفاظت پوست بسیار حساس نوزادان به شمار می رود. این روغن، رنگی روشن و بوی معطرداشته و وزن نسبتا سبکی دارد .

در مصارف غذایی می توانید به جای سایر روغن های خوراکی که چربی های اشباع بالا و اسید لینولئیک سالم پایینی دارند، از روغن آفتابگردان استفاده کنید. مهم ترین خاصیت روغن آفتابگردان بالا بودن میزان ویتامین E آن است. در مقایسه با روغن های دیگر مانند روغن بادام که معمولا در محصولات مراقبت از پوست کاربرد دارند، روغن آفتابگردان دارای ویتامین E بالاتری می باشد.

ویتامین E مانع از آسیب اشعه ماوراء بنفش خورشید به سلول های بسیار حساس پوست می گردد. علاوه بر این، تحقیقات نشان داده اند که ویتامین E از ایجاد زخم ها جلوگیری کرده و چین و چروک را از بین می برد و به طور کلی ظاهر پوست را بهبود بخشیده و سلامتی را به آن باز می گرداند.

روغن آفتابگردان علاوه بر ویتامین E ، حاوی ویتامین های A، C و D نیز است که همگی دارای خواص محافظتی زیادی می باشند. بر اساس تحقیقات انجام شده، این روغن برای محافظت پوست نوزادان نارس که پوستشان بیشتر مستعد ابتلا به عفونت های پوست و بیماری است، مفید می باشد. روغن آفتابگردان برای آکنه نیز بسار عالی است.

با استفاده از یک پاک کننده ملایم و با به کارگیری روغن آفتابگردان بطور مستقیم بر روی پوست های مستعد آکنه می توانید باکتری ها را از منافذ پوست پاک کرده و رطوبت را وارد آنها سازید.

بهترین راه استفاده از روغن آفتابگردان، پیدا کردن یک محصول پاک کننده و یا مرطوب کننده ای است که حاوی این روغن می باشد. علاوه بر این، شما می توانید از روغن آفتابگردان بطور مستقیم به عنوان یک نرم کننده و پاک کننده برای پوست خود استفاده نمایید.

هنگامی که قصد دارید از روغن آفتابگردان به عنوان یک پاک کننده استفاده کنید، بهتر است آن را با روغن کرچک و یا سایر روغن های سالم و مغذی ترکیب سازید. این کار باعث نرمی پوست شما شده و سلول های مرده و سایر آلودگی های آن را پاکسازی خواهد کرد. زمانی که از این ترکیب استفاده می کنید، دیگر نیازی به هیچ مرطوب کننده ای نخواهید داشت زیرا این روغن ها؛ خود، حاوی اسیدهای چرب و ویتامین های لازم برای مرطوب سازی پوست هستند.