b1

مه شو: در اینجا به رایج ترین سؤالاتی که ممکن است در مورد مراقبت از پوست برای شما پیش آید، پاسخ می دهیم:

1- آیا کرم های مرطوب کننده فقط برای پوست های خشک مفید هستند؟

خیر. تصور اکثر مردم این است که استفاده از انواع کرم های مرطوب کننده برای پوست های چرب به نظر اشتباه و غیر ضروری می باشد اما دکتر پنفولد، دکتر زیبایی، شدیدا بر این امر تأکید می کند که مرطوب کننده ها نه تنها برای پوست های خشک بلکه برای انواع پوست که نیاز به رطوبت دارند، ضروری هستند. کرم های مرطوب کننده برای سلامت انواع مختلف پوست، مهم و ضروری هستند.

کرم های مرطوب کننده، پوست شما را از اشعه UVمحافظت کرده و از چین و چروک جلوگیری می کنند. با کمک کرم های مرطوب کننده، قبل از آرایش پوستی نرم خواهید داشت. کرم های مرطوب کننده خاصی در بازار موجود می باشند که برای پوست های چرب طراحی شده اند.

mahsho m2

2- آیا ژنتیک عامل تعیین کننده پیری پوست است؟

این سؤال تا اندازه ای هم درست و هم نادرست است. ژنتیک نقش مهمی در فرایند پیری پوست و تعیین سن آن ایفا می کند اما ژنتیک تنها عامل تعیین کننده پیری پوست و سن آن نمی باشد. براساس نظر دکتر زیبایی؛ دکتر پنفولد، عوامل ژنتیکی فقط 10 درصد از پیری پوست را موجب می شوند. در واقع، بقیه عوامل مؤثر بر پیری پوست از محیط نشأت می گیرند. عوامل خارجی مختلف که تأثیر بسزایی در پیری پوست دارند، عبارتند از قرار گرفتن در معرض نور خورشید، پیروی از رژیم نادرست غذایی، سیگار کشیدن و نوشیدن مشروبات الکلی.

women-loss-firmness-mmp

3- آیا روغن های گرم برای پوست های خشک و ترک خورده مفید هستند؟

بله. روغن های گوناگونی برای نرم کردن پوست های خشک و ترک خورده وجود دارند. به عنوان مثال، روغن هسته زردآلو حاوی اسیدهای چرب و ویتامین های A و E است. روغنی که از آواکادو گرفته می شود نیز یکی دیگر از روغن های مفیدی می باشد که حاوی انواع ویتامین ها و اسیدهای چرب است. با استفاده از انواع روغن های مفید، به پوست خود لطافت بخشید.

MAHSHO O14- آیا خمیر دندان می تواند جوش را درمان کند؟

این سؤال هم تا اندازه ای هم نادرست و هم درست است. همه خمیر دندان ها نمی توانند جوش را التیام دهند اما با توجه به نظر دکتر پنفولد، انواع خاصی از خمیر دندان وجود دارند که می توانند در درمان جوش مؤثر باشند. خمیر دندان هایی که حاوی منتول هستند و اثر خنک کنندگی دارند می توانند التهاب را تسکین بدهند اما این دکتر زیبایی هشدار می دهد که استفاده از خمیر دندان به منظور درمان جوش، منافذ پوست را مسدود می کند و انسداد منافذ پوست همیشه کار خطرناکی است.

toothpaste