مه شو: اگر پوستی مستعد آکنه دارید و یا در سنی هستید که دچار جوش و اکنه دوران بلوغ شده اید، نگران نباشید.نگرانی و استرس ، خود می تواند عاملی برای تشدید این جوش ها باشد.در ضمن، با رعایت نکات مراقبتی لازم می توانید به راحتی با این جوش ها و اکنه ها مقابله کرده و پوستی زیبا و صاف داشته باشید.

mahsho78

یکی از مهمترین مواری که بهتر است همواره در نظر داشته باشید، تمیز نگه داشتن پوست است.

فراموش نکنید که نوع رژیم غذایی شما هم فوق العاده بر سلامت پوست شما تاثیر گذار خواهد بود.اگر چنین پوستی دارید، به طور جدی ازمصرف غذاهای چرب، قهوه، سرخ کردنی و حاوی شکر و نشاسته پرهیزکنید.

این غذاها، جوش و آکنه را تشدید خواهند کرد، در عوض تا می توانید از میوه و سبزی های تازه استفاده کنید و آب کافی بنوشید.نوشیدن آب، علاوه بر هیدراته نگه داشتن پوست، بدن را هم از سموم پاک کرده و موجب حفظ سلامت پوست و مو و بدن خواهد شد.

روز خود را با نوشیدن آبی که چند قطره لیمو به آن اضافه کرده اید، آغاز کنید.اینکار معجزه می کند.

در بخش مراقب از پوست، توصیه کردیم که برای پاکسازی و تمیز کردن پوست ، بخور دادن را در برنامه هفتگی خود قرار دهید.این کار می تواند بسیار موثر باشد، البته به شرطی که اکنه های چرکی و شدید نداشته باشید، چرا که بخار دادن می تواند باعث انتشار بیشتر آنها درپوست شود.بنابراین اگر پوست شما چنین شرایطی دارد، به جای بخور از ماسک های مناسبی که در مقالات گذشته مه شو معرفی کردیم، بسته به نوع پوست خود بهره ببرید.بعد از بهبود، می توانید از بخور هم استفاده کنید.

به هیچ وجه از محصولات تحریک کننده برای این پوست استفاده نکنید و در صورتیکه این جوش ها و اکنه ها بسیار شدید، چرکی و دردناک هستند، حتما به پزشک مراجعه کرده و بنا به طلاحدید پزشک متخصص، از داروها به طور منظم استفاده کنید.

شاد و زیبا باشید.