پیری پوست با عدم مراقبت صحیح از پوست ایجاد می شود.با توجه به نکات زیر، این روند را به تاخیر بیندازید.

خوردن غذاهای مناسب پوست، اجتناب از عادت های ناسالم مانند سیگار کسیدن ، استفاده از مرطوب کننده های مناسب می توانند مانع از چروک شدن پوست شوند.

مه شو:مصرف بیش از حد الکل یا نوشیدنی های گازدار باعث خراب شدن ظاهر پوست شما می شود. پیر شدن اعضای بدن غیر قابل اجتناب است اما با داشتن سبک زندگی سالم می توانید از پیری زود درس خلاص شوید. با بالا رفتن سن لایه ی اولیه پوست بافت طبیعی خود را از دست می دهد و خط های چین و چروک بر روی پوست ایجاد می شوند .

با این حال حتی در سنین پیری نیز می توانید درخشندگی پوست خود را حفظ کنید. البته اگر از پوست خود مراقبت کنید . در ادامه راه کارهایی برای مراقبت از پوست ارائه شده اند.

خوردن غذاهای مناسب برای پوست :

رژیم غذایی ما می تواند بر پوست ما تاثیر منفی داشته باشد. خوردن تنقلات روزانه باعث از بین رفتن بافت های سالم پوست می شود. این تنقلات پوست را دچار طیف گسترده ای از مشکلات پوستی می کنند و باعث پیری زودرس پوست می شوند. مواد غذایی فریز شده را استفاده نکنید سعی کنید از غذاهای طبیعی و تازه پخته شده استفاده کنید. رژیم غذایی مناسب در حفظ زیبایی پوست شما تاثیر بسزایی دارد.

استفاده از مرطوب کننده مناسب :

مراقبت نکردن صحیح از پوست باعث می شود که پوست شما سریع تر چروک شود. پوست ما روزانه رطوبت طبیعی خود را از دست می دهد و باعث خشک و کسل شدن پوست می شود و در نتیجه پوست قابلیت ارتجاعی خود را از دست می دهد و باعث ظهور چین و چروک بر پوست می شود. مهم نیست که پوست شما چه نوعی است اما حفظ رطوبت پوست به طور روزانه ضروری است. از یک نرم کننده طبیعی روزانه استفاده کنید تا پوست خود را از چین و چروک حفظ کنید. این روش باعث می شود که پوست شما مرطوب ، نرم و انعطاف پذیر باشد.

ترک سیگار :

اگر شما رژیم غذایی مناسب داشته باشید اما نتوانید سیگار را حذف کنید تمام تلاش های شما برای حفظ پوستتان به هدر می رود. سیگار اثرات مخربی بر روی پوست شما می گذارد. باعث کاهش گردش خون می شود و رگ های شما را مسدود می کند. بنابراین اکسیژن و مواد مغذی لازم برای پوست که در ظاهر آن تاثیر بسزایی خواهد داشت دریافت نمی شود. پوست چروک و پیر از اثرات مصرف سیگار می باشد. بنابراین برای داشتن یک پوست سالم، درخشان و نرم باید سیگار را ترک کرد.

ورزش روزانه :

زندگی بی تحرک نه تنها باعث کاهش سلامت قلب و عروق می شود بلکه بر روی پوست نیز اثرات مخربی خواهد داشت. هر نوع فعالیت بدنی اعم از پیاده روی سریع ، یا هر نوع تمرین دیگر برای پوست مفید است. ورزش باعث افزایش گردش خون در سراسر بدن از جمله پوست می شود. افزایش جریان خون باعث رسیدن مواد مغذی به سلول های پوست می شود که در نتیجه پوست را سالم نگه می دارد. ورزش منظم باعث می شود که ماهیچه های شما قوی شوند و پوست شما شل نشود

مقدار زیادی آب بنوشید:

آب یک ماده مغذی حیاتی برای سلامت پوست است. مصرف آب کافی باعث رسیدن مواد مغذی لازم برای سلامت پوست می شود. آب همچنین به عنوان یک نرم کننده طبیعی برای پوست است و به جوان نگه داشتن بافت پوست کمک می کند. همچنین مصرف آب کافی باعث از بین رفتن سموم بدن می شود که در بهبود سلامت پوست موثر است . برای روشن شدن پوست خود در روز 7 الی 8 لیوان آب بخورید.

کاهش تماس با نور خورشید:

زیاد در معرض نور خورشید بودن سبب می شود که پوست چروک شود. اشعه های فرا بنفش باعث از بین رفتن ساختارهای حیاتی پوست می شود. به عنوان نمونه باعث از بین رفتن کلاژن می شود که در نرمی و انعطاف پذیری پوست تاثیر دارد. پوستی که زیاد در معرض آفتاب باشد آسیب دیده است و باعث بروز چین و چروک در پوست می شود. برای جلوگیری از آفتاب سوختگی از ضد آفتاب های با SPF 15 به ویژه در ناحیه بازو استفاده نمایید.

از لباس هایی که در مقابل آفتاب از بدن شما محافظت می کنند استفاده نمایید:

ضمن استفاده از کرم های ضد آفتاب ، از لباس هایی با آستین های بلند ، شلوار ، کلاه لبه دار پهن و عینک آفتابی قبل از حضور در معرض آفتاب استفاده کنید.

در کل محافظت از پوست در برابر چروک شدن کار سختی نیست پیروی از یک سبک زندگی سالم باعث سالم ماندن و درخشندگی پوست می شود و شما را جوان تر از سن واقعیتان نشان می دهد.