پودر رفع کننده لک در دوران بارداری

مواد اولیه :

1 ق. چ. پودر سرنج 1 ق. چ. پودر سفید آب روی

طرز تهیه و مصرف :

مواد بالا را مخلوط نموده در ظرفی بریزید. قابل ذکر است برای تأثیر گذاشتن این پودر، بهتر است تا چهل روز بعد از زایمان این دستور انجام شود. دستور کار بدین نحو است قبل از اینکه صورت را خیس کنید در حمام بنشینید. تا اثر گرما و بخار صورت شما عرق کند. از پودر داخل ظرف که قبلاً آماده نموده اید به پوست صورت به مدت 5 دقیقه ماساژ دهید، 20 دقیقه صبر کنید سپس صورت را بشوئید. این عمل را در حمام سونا (خشک) می توانید انجام دهید.

فواید : با تکرار این عمل 3 بار در هفته، لک های زمان بارداری زایل شده و صورتی شفاف و صافی خواهید داشت

در پوست سلولی به نام سلول ملانوسیت وجود دارد که با ترشح ملانین باعث ایجاد رنگ پوست می شوند. این ملانوسیت گاهی بدلایلی مانند هورمون، آفتاب و… باعث ایجاد تغییر رنگ در قسمتی از پوست می شود که باعث ایجاد لک پوستی می شود. در عکس زیر تغییرات ملانین را مشاهده می کنید.

فواید ملانین:

اگر شما در معرض نور آفتاب قرار گیرید پوستتان ملانین بیشتر ترشح می کند تا شما را از مضرات اشعه های آفتاب حفظ کند با اینکه ملانین نمی تواند ۱۰۰% از پوست شما مراقبت کند. افراد سیاه پوست بیشتر در معرض خطرات اشعه آفتاب هستند.

لک بارداری یک نوع لک شایع هست که به نام ملاسما هم شناخته شده هست. این لک قهوه ایی در خانم های باردار، خانم هایی که قرص بارداری مصرف میکنند ایجاد می شود.

لک پیری، این لک ها در اثر تماس حاد یا مزمن با نور آفتاب و افزایش سن بوجود می آید. معمولا لک های قهوه ای رنگ مسطح به اندازه ی یک سانتی متر یا بیشتر که روی صورت و پشت دست ها، در سنین ۳۰ تا ۴۰ سالگی شروع می شود و با افزایش سن گسترده تر، پررنگ تر و با تعداد بیشتر نمایان می شوند.