برای ماسک کردن همواره می باید نوع پوست در نظر گرفته شود و ماسک مناسب آن، به کار برده شود.

  1. پوست خشک : پو.ست های خشک پوست هایی هستند که همواره در مقابل سرما خشک شده و کمتر تمایل به جوش زدن دارند و قدری نیز با لمس دست احساس زبری می نماید و گاهی نیز شوره می زند. این گونه پوست ها زودتر چین و چروک بر می دارند. برای پوست های خشک بهتر است از ماسک هایی که دارای ترکیبات عسل، روغن زیتون، روغن بادام تلخ و شیرین و روغن زرده تخم مرغ استفاده نمود در صورتیکه ماسک به صورت پودر باشد. می بایستی پودر ماسک را با شیر یا ماست و یا آب میوه مخلوط نمود.
  2. پوست چرب : پوست چرب پوست هایی هستند که دیرتر چروک بر می دارند و شاداب تر می مانند اما یکی از مشکلات آن جوش زدن و خصوصاً جوش های چرکی می باشد. برای ماسک درست کردن از سرکه یا ماست ترش و یا آب لیمو بدلیل محیط اسیدی آنها می توان برای پوست های چرب استفاده نمود.
  3. پوست معمولی : پوست های معمولی پوست های هستند که چربی و خشکی آنها به حد معمولی است، این گونه پوست ها قدری تیره می باشد و تمایل به لک شدن دارند. برای این نوع پوست ها هنگام ماسک کردن از آب میوه یا سبزیجات و یا استفاده از عسل همراه با پودر ماسک ها استفاده نمود.

ماسک های صورت به منظور بهبود پوست ساخته می شوند اما اگر نتوانیم ماسک صورتی که مناسب نوع پوستمان است را انتخاب کنید ممکن است با استفاه کردن از ماسک های صورت نامناسب به پوستمان صدمه وارد کنیم. امروزه در بازار، انواع ماسک صورت با فرمول ها و برای پوست های مختلف وجود دارد. شاید انتخاب ماسک صورت برای شما کمی گیج کننده باشد پس بد نیست ابتدا بدانید کدام ماسک برای پوست شما مناسب تر است.

  1. پوست چرب :

    آن دسته از افرادی که پوستی چرب یا ترکیبی دارند بهتر است از ماسک های صورت که چربی ندارند استفاده کنند. ماسک هایی که خاک در آنها است می تواند گزینه مناسبی باشد چرا که این ماده، چربی اضافه پوست را پاک می کند و در عین نفوذ به پوست و صاف کردن سطح آن از خشک شدن پوست نیز جلوگیری می کند.

  2. پوست خشک و حساس :

    برعکس افرادی که پوست چرب دارند، این افراد نیازی ندارند تا از ماسکی استفاده کنند که چربی پوستشان را کم کند. در عوض بهتر است از ماسک های مرطوب کننده یا آب رسان استفاده کنند تا پوستشان را از حالت خشکی بیرون آورده و به آن آرامش بدهد.

  3. پوست های کسل و خسته :

    اگر شما پوست خسته یا کسلی دارید حتما به دنبال ماسکی می گردید تا این پوست را بیدار و زنده کند. ماسک های لایه بر را انتخاب کنید تا همانند یک اسکراب، سلول های مرده پوستتان را پاک کرده و اجازه تنفس به آن بدهد. این ماسک ها معمولا حالت روشن کننده نیز دارند و به مرور زمان با پوستی شفاف تر و سفید تر روبه رو خواهید شد.

انتخاب ماسک مناسب بر اساس نوع پوست