رفع پف زیر چشم

مواد اولیه :

1 عدد چای کیسه ای نصف ل. آب گرم

طرز تهیه و مصرف :

چای را در آب گرم قرار داده و کیسه چای را مدت 15 دقیقه زیر چشم نگه دارید . با حوله ای صورت را خشک کنید سپس کرم چروک زیر چشم مصرف نمائید.

فواید : رفع چروک زیر چشم و زیبائی پوست .

چند لیوان آب خنک بنوشید.

گاهی چشم ها به دلیل نگهداشت آب در اثر تراکم بالای نمک در اطراف چشم ها ایجاد می شوند. اگر شب قبل هنگام خواب شام پر نمکی خورده باشید یا برای مدتی گریه کرده باشید، صبح فردا با چشم های پف کرده روبرو می شوید. نوشیدن چند لیوان آب تعادل را به این ناحیه از بدن باز می گرداند و ورم زیر چشم ها را کاهش می دهد.

  • اگر چشم های شما در طول روز تمایل به پف کردگی دارند، فراموش نکنید که به طور مرتب آب بنوشید.
  • از نوشیدنی هایی که باعث دفع سریع آب بدن می شوند مانند کافئین و الکل دوری کنید.
یک چیز خنک روی چشم هایتان قرار دهید.

پف ایجاد شده در زیر چشم به دلیل حبس شدن نوعی مایع در نسوج اطراف چشم شکل می گیرد که یک حالت ورم کردگی را ایجاد می کند. از آنجایی که روش های کاهش پف چشم، شبیه به دیگر روش های موجود برای کاهش هرگونه ورم دیگری است، می توانید با استفاده از انواع کمپرس های سرد، این ورم کردگی را کاهش دهید.

  • قرار دادن برش های باریک خیار بر روی چشم می تواند به طور موقت پف زیر چشم ها را کاهش دهد. در حالی که آنها را روی یپلک های بسته چشم قرار داده اید، برای 15 دقیقه (یا تا زمانی که خنکی خود را از دست بدهند) به پشت بخوابید.
  • یک جایگزین بی دردسر هم استفاده از دو قاشق غذاخوری است که در یخچال خنک شده است. می توانید به صورت روزانه پشت قاشق ها را روی چشم هایتان بگذارید تا پف زیر چشم کاهش پیدا کند.
  • از یک کیسه چای خیس شده با آب جوش که در یخچال خنک شده باشد استفاده کنید. به مانند برش های باریک خیار، خنکی موجود گردش خون در آن ناحیه را کاهش می دهد، اما چای یک خاصیت دیگر نیز دارد و آن هم تاثیر جمع کنندگی نسوج زیر چشم است.
از محلول منقبض کننده یا آسترینجنت (astringent) استفاده کنید.

می توانید آسترینجنت را به صورت کرم را تونیک خریداری کنید. این ماده با جمع کردن پوست اطراف چشم ها به کاهش پف چشم ها کمک می کند. دو تکه پنبه آرایشی را با محلول یا کرم آسترینجنت آغشته کنید، با چشمان بسته به پشت دراز بکشید و تکه های پنبه را برای 10 دقیقه روی پف چشم ها قرار دهید. سپس صورت خود را با آب خنک بشویید.

چگونه پف زیر چشم را از بین ببریم؟